וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

29 שנים למותו של זוהר ארגוב: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

6.11.2016 / 7:00

בשנת 1987 הלך לעולמו מלך הזמר המזרחי כשהוא בן 32 בלבד. בתל אביב ייערך כנס בנושא יחסי ישראל והאיחוד האירופי. לפני ארבע שנים התחיל אובמה את כהונתו האחרונה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

כנס יחסי ישראל והאיחוד האירופי

יצחק הרצוג נואם בעצרת לציון 21 שנה לרצח יצחק רבין בתל אביב. 5 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
יישא את דברי הנעילה. הרצוג/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך כנס בינלאומי בנושא "יחסי ישראל והאיחוד האירופי והדינמיקה המשתנה במזרח התיכון". את הכנס יערכו מרכז מאקרו לכלכלה מדינית וה-INSS והוא יתקיים במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. במושב הראשון בכנס, שאותו ינחה ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית, ישתתפו ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), השר לשעבר גדעון סער, השר לשעבר אבי גבאי וד"ר אלפרד גוזנבאוור, לשעבר קנצלר אוסטריה. את הכנס ינעלו נאומיהם של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ומאסימו דאלמה, ראש ממשלת איטליה לשעבר.

אירוע לזכרו של אלי ויזל

אלי ויזל במשרדו שבניו יורק, 2012. AP
חתן פרס נובל לשלום. ויזל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים במוזיאון יד ושם שבירושלים אירוע לזכרו של אלי ויזל, ניצול השואה וחתן פרס נובל לשלום שהלך לעולמו ביולי האחרון. הכנס יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שגם יישא דברים. יחד עמו צפויים לצאת דברים גם חבר בקרן אלי ויזל לאנושיות, ד"ר יוסי צ'חנובר, ויו"ר הנהלת יד ושם אבנר שלו. ויזל, עיתונאי, פילוסוף וסופר יהודי, הלך לעולמו בגיל 87.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ארבע שנים לניצחון של אובמה בבחירות

מפוצלת הילארי קלינטון ודונלד טראמפ. רויטרס
מי ימשיך את דרכו? קלינטון וטראמפ/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים, בשנת 2012, ניצח אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית וזכה בכהונה שנייה. בכך, הוא הביס את יריבו הרפובליקני מיט רומני. עם קיומן של הבחירות בלילה של יום שלישי הקרוב, נזכה לדעת מי יירש את תפקיד מנהיג העולם החופשי ויחליף את אובמה בתפקידו – הילרי קלינטון הדמוקרטית או דונלד טראמפ הרפובליקני.

29 שנים למותו של זוהר ארגוב

זוהר ארגוב בפסטיבל הזמר המזרחי, 1982. נתי הרניק, לשכת העיתונות הממשלתית
כונה "המלך". ארגוב בפסטיבל זמר ב-1985/לשכת העיתונות הממשלתית, נתי הרניק

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנים, בשנת 1987, הלך לעולמו הזמר זוהר ארגוב, שנחשב עד היום לאחד מגדולי הזמרים בישראל וממובילי המוזיקה המזרחית. הסינגל הראשון של ארגוב ראה אור בשנת 1977, עת היה ארגוב בן 22 בלבד. בשנות ה-80 יצא האלבום הראשון שלו "אלינור". אחריו יצאו עוד אלבומים רבים, שבהם שירים שהפכו לקלאסיקות כמו "הפרח בגני", "מרלן", "בדד" ועוד. באותם שנים הוא זכה לכינוי "המלך". זאת, במקביל להידרדרות שלו לשימוש בסמים. בשנת 1987, כשהיה בן 32, הוא נמצא ללא רוח חיים בתחנת משטרה בראשון לציון, שם שהה במעצר בחשד לאונס, כשסדין כרוך סביב צווארו.

יום הסקסופון הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
מזוהה בעיקר עם מוזיקת ג'אז. סקסופון/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הסקסופון הבינלאומי. מדובר בכלי נשיפה שפותח בשנת 1846 על ידי הנגן הבלגי אדולף סקס. תחילה, שימש הסקסופון ביצירות מוזיקה קלאסיות בלבד אך עם הזמן, החל לכלי להופיע בכל יצירה מוזיקלית שהיא –ג'אז, פופ, פאנק ועוד. עם זאת, הוא מזוהה בעיקר עם מוזיקת ג'אז. את יום הסקסופון, שנקרא על שם ממציאו, מציינים בתאריך הלידה של סקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully