וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: חשוד באונס שוחרר לביתו בשל ספקות בגרסת המתלוננת

הצעיר, בן 23 מאזור ירושלים, חשוד שאנס את ידידתו בדירתו לפני כמה חודשים. אמש הוא נעצר ולאחר משא ומתן עם סנגורו הוחלט לשחררו למעצר בית. ההחלטה החריגה התקבלה בשל שאלות פתוחות שעולות מתיק החקירה

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
החלטה חריגה. בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

בית משפט השלום בירושלים החליט אתמול (חמישי) באופן חריג לשחרר הבוקר צעיר שנעצר בחשד לאונס. ההחלטה החריגה, שהתקבלה כבר בדיון המעצר הראשון של החשוד, ניתנה לאחר התייעצות עם הפרקליטות ובהסכמת המשטרה, ולנוכח ספקות שעלו בנוגע לגרסתה של המתלוננת.

על פי החשד, הצעיר, בן 23 מאזור ירושלים, נפגש עם ידידתו בדירתו לפני כמה חודשים. השניים היו בסיטואציה אינטימית שכללה מגע מיני, ואז ביקשה המתלוננת מהחשוד לעצור. למרות בקשתה, החשוד המשיך באקט המיני ולטענתה, אנס אותה. אתמול הוא נעצר על ידי משטרת ירושלים והובא לדיון בבית משפט השלום בעיר.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים, אלא שבתום משא ומתן ממושך עם הסנגור, עו"ד עדי כרמלי, הסכים נציג המשטרה בדיון להאריך את מעצרו של החשוד ב-24 שעות, ולשחררו הבוקר למעצר בית מלא בבית הוריו. על החשוד נאסר ליצור קשר עם המתלוננת ועם מעורבים נוספים הקשורים לחקירת האירוע. במסגרת ההחלטה הבהיר נציג המשטרה כי פעולה נוספת הדרושה לחקירה תיערך במהלך 24 השעות שבהן ישהה החשוד במעצר.

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
החשוד שוחרר למעצר בית בבית הוריו/ShutterStock

מדובר בהחלטה חריגה, משום שבתי המשפט לא נוהגים לשחרר חשודים בעבירות מין, ובייחוד בעבירת אונס, כבר בדיון המעצר הראשון. גורמים המעורים בחקירה סיפרו כי לאור שאלות עובדתיות ומשפטיות שעלו מהתיק הוחלט לשחרר את החשוד לביתו. לדבריהם, בפרק הזמן שמאז המעשה לבין הגשת התלונה חלפו כמה חודשים, שבהן שמרה המתלוננת על קשר עם החשוד ואף שלחה לו הודעות בעלות אופי מיני.

השופט, ד"ר אוהד גורדון, החליט לקבל את הסכמת הצדדים ולהורות על השחרור. עו"ד עדי כרמלי, עורך דינו של החשוד, מסר בתגובה: "אני מברך על ההחלטה לשחרר את מרשי. מעצר הוא כלי חקירה ולא עונש, ויש לנקוט בו במידתיות ולתכלית הראויה. עוד הוסיף כרמלי: "נמשיך ללוות את החקירה עד לטיהור שמו של מרשי, שכן במעשיו לא דבק רבב". ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי החקירה בעניינו של החשוד נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully