וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יודעת לעשות את העבודה": הדמוקרטים גייסו מנהיגים ישראלים למען קלינטון

4.11.2016 / 14:54

בסרטון שהפיצו ארגונים יהודים החברים במפלגה נראים ראש הממשלה נתניהו, הנשיא לשעבר פרס, ציפי לבני ואהוד ברק כשהם משבחים את מועמדת המפלגה על תפקודה בעבר כשרת החוץ. "היא בעלת השפעה יוצאת דופן בזירה הבינלאומית"

הדמוקרטים נלחמים על קולות היהודים בפלורידה, ומגייסים לשם כך קטעי ארכיון של פוליטיקאים ישראלים. ביום שלישי הקרוב ייערכו הבחירות לנשיאות בארצות הברית, כשאחת המדינות המתנדנדות החשובות ביותר היא פלורידה. עם 29 צירים בחבר האלקטורים, פלורידה היא המדינה המתנדנדת עם מספר האלקטורים הגבוה ביותר (המדינות הגדולות יותר, קליפורניה וטקסס, נוטות בבירור לצד הדמוקרטי והרפובליקני בהתאמה, ע"נ).

היהודים מהווים בדרך כלל בין שניים לשלושה אחוזים מקולות המצביעים בקלפי, ובמערכת בחירות כל כך צמודה, לקולות אלה יש תפקיד חשוב ביותר בדרך לבית הלבן. כחלק מהמאבק על כל קול, הפיצה בדואר אלקטרוני הקואליציה היהודית הדמוקרטית, ארגון יהודי בולט במפלגה הדמוקרטית, יחד עם ועד הפעולה Jews for Progress, סרטון בו מופיעים מנהיגים ישראלים - בהם: ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ראש הממשלה והנשיא לשעבר, שמעון פרס המנוח, ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני. בסרטון ישנם קטעי ארכיון מראיונות שנערכו בין השנים 2002 ל-2012, בהם הארבעה מביעים הערכה למועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.

עוד כתבות על הבחירות לנשיאות ארצות הברית:
טראמפ: חוקרי ה-FBI אמרו שקלינטון עשויה לעמוד לדין
מה טראמפ צריך כדי לנצח? ניתוח הסקרים האחרונים בארה"ב
המיילים של הילרי חושפים את הקשר בין יו"ר גוגל לקלינטונים

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"מצפון פנימי והבנה עמוקה". קלינטון באירוע בחירות בפלורידה, השבוע/רויטרס

מי שהיה חתום על ההודעה אליה צורף הסרטון, שנשלח לכ-50 אלף יהודים במדינה המתנדנת הוא יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. בגוף ההודעה כתב רבין כי הוא "משוכנע שקלינטון, כמו בעלה, יותר מאשר הוכיחו את הנאמנות שלהם, לא רק לדרך רבין ולזכרו, אבל יותר מכך - לביטחון ישראל וקיומה". במקביל החליטו בארגון להפיץ את הסרטון גם במדינות מתנדנדות אחרות: אוהיו, פנסילבניה, אריזונה ונבאדה.

"מה שהופך את הילרי להילרי, זה משהו שיש רק למנהיגים בודדים בעולם, המצפן הפנימי שלה והבנה עמוקה של מה נכון ומה לא", נשמעת לבני אומרת בסרטון שצורף למייל. נתניהו מופיע בקטע ארכיון מסוף מבצע עמוד ענן, ונשמע מחמיא למעורבות של שרת החוץ לשעבר בנסיונות להשיג הפסקת אש, ואומר: "הייתה לי הזדמנות לעבוד איתה כדי להשיג הפסקת אש בין ישראל וחמאס, הילרי היא מנהיגה חזקה ונחושה, היא יודעת איך לעשות את העבודה", ואילו ברק מוסיף כי היא "בעלת השפעה בצורה יוצאת דופן בזירה הבינלאומית, הן עם מנהיגים בעולם והן עם הציבור האמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully