וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת התאגיד ורשות השידור: ההצעה החדשה-ישנה לעתיד השידור הציבורי

4.11.2016 / 1:10

במהלך הישיבה הראשונה של הצוות לבחינת תקצוב השידור הציבורי עלתה ההצעה לסגירת שני הגופים, שמקורה בימיו של נתניהו במשרד האוצר בשנת 2003. בסביבת כחלון הבהירו כי הוא מתנגד למהלך שכזה

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור בירושלים/ראובן קסטרו

הצוות שהוקם שלשום לבחינת תקצוב השידור הציבורי התכנס אתמול (חמישי) לראשונה במשרד ראש הממשלה. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, לאחר שאנשי האוצר הציגו נתונים כלכליים שלפיהם לא ניתן להמשיך להפעיל את רשות השידור ללא תוספת תקציבית, פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי, ושאל אותו לגבי הצעה לסגירת השידור הציבורי שקודמה ב-2003, כשנתניהו היה שר האוצר ולוי היה סגן הממונה על התקציבים ואחראי על התקשורת.

לדברי הגורמים, לוי השיב שההצעה הזו אינה רלוונטית לאור ההליכים המתקדמים של הקמת תאגיד השידור הציבורי, אך היא לא נפסלה על הסף. גורמים בסביבת שר האוצר משה כחלון הבהירו כי הוא מתנגד לסגירתם של שני הגופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באזכרה לרחבעם (גנדי) זאבי, הר הרצל. נובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

הצוות שהתכנס אתמול כלל את מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכל משרד התקשורת מומו פילבר, מנכ"ל משרד האוצר שי באבד, את ראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורביץ ואת לוי. שעה קלה לאחר שהחלו את הישיבה, הצטרף ראש הממשלה לדיון.

בתוך כך, כ-300 מפגינים הגיעו אמש לרחבת תיאטרון הבימה בתל אביב, למחות על הכוונה לסגור את תאגיד השידור הציבורי. בין המפגינים היו עיתונאים ויוצרים שקראו לראש הממשלה לחזור בו מהכוונה לסגור את הגוף שטרם הוקם. המפגינים צפויים לקיים צעדה למשרד התקשורת שנמצא כמה מאות מטרים ממקום ההפגנה.

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"אם צריך להטיל וטו, אטיל". כחלון/נועם מושקוביץ

שלשום החליטו נתניהו וכחלון להקים את הצוות משותף של משרדיהם, שיגיש את מסקנותיו בנושא בתוך שלושה שבועות. ביום ראשון הודיע נתניהו, לאחר דיון קצר בישיבת ראשי הקואליציה ובטרם הוחלט על הקמת הוועדה לבחינת המהלך, כי הצעת החוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי תעלה לדיון והצבעה בישיבת הממשלה בשבוע הבא. ואולם, הקמת הצוות דחתה את ההכרעה בנושא.

הקמת הצוות הגיעה לאחר שכחלון הודיע כי אם יצטרך, "יטיל וטו" בנושא. סגירת התאגיד עלולה לעלות להערכת האוצר 370 מיליון שקלים, ובידיו של כחלון האפשרות להטיל וטו על כל החלטה כלכלית שעלותה נאמדת ביותר מעשרה מיליון שקלים, כחלק מההסכמים הקואליציונים.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully