וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ארדואן מעריץ: הגרסה הטורקית של משחקי הכס

5.11.2016 / 19:55

הסדרה ההיסטורית דירליס ארטואורול מספרת על מלחמות שבט קאיה הטורקי, ממנו יצא מייסד האימפריה העת'מאנית, והמעריצים, כולל הנשיא שביקר על הסט, בטוחים שהיא עולה על משחקי הכס. וגם: החיים המרים של המצרים בעקבות משבר הסוכר. חדשות העולם הערבי שלא תמצאו בשום מקום אחר

עריכת וידאו: ניר חן

סוכר יא סוכר

חודש לאחר משבר הסוכר במצרים, היעלמותו מהשווקים והעלייה במחירו, הוציאה הפרקליטות במצרים שתי החלטות שמעוררות לעג בקרב הגולשים ברשתות החברתיות. ההחלטה הראשונה מייחסת את פרוץ המשבר לחוליה של האחים המסלמים שמעלימה את הסוכר, וההחלטה השנייה מתייחסת לשחרור פועל שברשותו נמצאו עשרה ק"ג של סוכר. מחיר הסוכר מגיע בשוק ל-12 גינה לקילו (1.5 דולר) לאחר שבעבר מחירו לא עלה על 3 גינה. השלטונות עצרו תושב שבבעלותו בית קפה לאחר שברשותו נמצאו 10 ק"ג של הסחורה ובהמשך שוחרר בערבות של 1,000 גינה.

למרות הצהרות בכירים על סיום המשבר עדיין מתארכים התורים ולדברי פרשנים הסיבות לכך הן פנימיות וחיצוניות וקשה למצוא פתרונות שיקלו על האזרח ועל הסוחר במידה שווה. העלייה במחירי הסוכר בעולם הביאה להחרפת המשבר. מצרים מייצרת 2.3 מיליון טון סוכר בשנה אולם צורכת כ-3 מיליון בשנה ואת ההפרש היא נאלצת לייבא. לדברי המומחה לתעשיית הסוכר עאדל פהמי האישור שניתן לאנשי עסקים ולאנשים פרטיים לייבא סוכר בשנה שעברה הביאו להצפת השוק הסוכר מיובא וזול יותר מהתוצרת המקומית. כתוצאה מכך נוצר עודף של סוכר מקומי במחסנים והדבר גרם למשבר חמור אצל החברות המייצרות סוכר.העלייה בשער הדולר מול הלירה המצרית הכפילה את המשבר ומרתיעה את הייבואנים מפני הייבוא בעוד שחברת הסוכר הממשלתית לא נותנת מענה למחסור בשווקים בטענה לשמירה על מאגר אסטרטגי.

חאליסי מהבוספורוס

הסדרה הטורקית "דירליס ארטואורול" (Diriliş Ertuğrul) מספרת על חייו ומלחמותיו של שבט קאיה הטורקי, ממנו יצא מייסד האימפריה העת'מאנית עת'מאן בן ארטואורול בן סלימאן שאה. הסדרה לוקחת את הצופה אל העולם העתיק ממנו החלה ההיסטוריה של טורקיה, ורושמת הצלחה כבירה בטורקיה וגם בכמה ממדינות אירופה.

בטוויטר פתחו האשטאג "ארטואורול עדיף ממשחקי הכס". המעריצים טוענים כי שתי הסדרות הן יצירות אמנות, אלא שהסדרה התורכית היא בעלת מסר מוסרי עולמי ומשחקי הכס הורסת את המוסר. אחרים טוענים שמשחקי הכס כוללת מראות דמיוניים ולא מוסריים בעוד שהסדרה הטורקית מבוססת על ההיסטוריה האסלאמית ועל הכיבושים ומדברת על מלחמות, קרבות ואירועים היסטוריים אמיתיים.

גם הנשיא הטורקי ארדואן מתלהב מהסדרה ואף ביקר על סט הצילומים עם משפחתו, נפגש עם השחקנים וחיווה את דעתו על הסדרה ועל חשיבותה להיסטוריה הטורקית למען יידעו בני העם את האמת על היווסדות המדינה העות'מאנית המוסלמית.

לבנן נפרדת מהזמר מלחם ברכאת

מלחם ברכאת היה זמר ומלחין לבנוני שהלך בסוף השבוע לעולמו בגיל 71 ממחלת הסרטן, לאחר שהיה מאושפז במשך שישה שבועות בבית חולים בביירות. הוא החל את הקריירה בשנות השישים. שר במבטא לבנוני, וביקר לעתים את עמיתיו הלבנונים על העדפותיהם לשיר במבטא מצרי מטעמים מסחריים. ביום ראשון התקיימה הלווייתו המיוחדת, חברי הלהקה שלו ישבו בכניסה לכנסיה, ניגנו ורקדו כפי שביקש לפני מותו, ולאחר מכן עברו ברחובות כדי שכל האנשים יידעו שמלחם ברכאת מת, והוא בדרכו לעולם הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully