וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני השביתה הנרחבת: 3,000 עובדי אגד מפגינים מול משרד האוצר בירושלים

עובדי החברה טוענים כי סירוב הממשלה להעביר 250 מיליון שקלים יפגע במשכורות. דווח על עומסים כבדים בשל "שביתה איטלקית" של הנהגים. בהסתדרות מאיימים: נשבית את כל הקווים ביום שני. נהג לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו במצוקה כבר שנה שלמה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

כ-3,000 נהגי אגד מפגינים היום (רביעי) מול משרד האוצר בירושלים, במחאה על עיכוב העברתם של כ-250 מיליון שקלים לחברה מצד משרד האוצר. לטענת הנוסעים בקווי אגד, נהגים שלא הגיעו להפגנה משבשים את תנועת האוטובוסים באופן מכוון, וגורמים לעומסים כבדים בתחבורה הציבורית, בעיקר בירושלים. בהסתדרות איימו כי אם לא ייפתח מו"מ לפתרון הסכסוך, ביום שני הקרוב ישבתו 6,000 עובדי אגד ברחבי הארץ – דבר שיביא לשיבושים ולעומסים כבדים.

באגד טוענים כי עיכוב הכספים, שאמורים לשמש לסבסוד התשלום התחבורה הציבורית לנוסעים, ישפיע על תשלום המשכורות של עובדי אגד בחודש הבא. "האחריות למצב מוטלת לפתחם של משרדי האוצר והתחבורה, ואנו קוראים לממשלה לשבת למשא ומתן מרתוני עם הנהלת אגד וההסתדרות כדי לתת מענה כולל שיבטיח את עתיד התחבורה הציבורית בישראל", אמר דובר אגד, רון רטנר. הוא קרא "לשחרר את הכספים בסך 250 מיליון השקלים שהמדינה מעכבת את העברתם לאגד, בניגוד להסכמים. המשך עיכובם עלול שלא לאפשר את תשלום משכורות חודש דצמבר".

עוד בוואלה! NEWS:
הצעת החוק שתאפשר לישראלים בחו"ל להצביע בבחירות חוזרת לכנסת
שני הרוגים ופצוע קשה בתאונה בין משאית לכלי רכב בכביש 6
"ראש הממשלה לא רוצה שידור ציבורי": דיון חירום על התאגיד בכנסת

הפגנת נהגי אגד, בין הכנסת למשרד האוצר. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

"אנחנו למעלה מאלף אנשים, ואנחנו לקראת משבר רציני", אמר לוואלה! NEWS יעקב ואחניש, יו"ר ועד העובדים של החברה. "אנשים הולכים לא לקבל את המשכורות שלהם, בגלל הסובסידיה שהבטיחו לנו באוצר ועד היום נערי האוצר משחקים איתנו משחקים. שר האוצר ושר התחבורה יושבים בצד ולא עושים כלום, מייבשים אותנו נקודה. אנחנו רוצים את מה שהבטיחו לנו, את מה שמגיע לנו ולא מעבר לזה. אנחנו הולכים להעביר פה מסר ובמידה והוא לא יועבר בשביעי בחודש אנחנו נשבות שביתה לא מוגבלת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת נהגי אגד, בין הכנסת למשרד האוצר. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

יו"ר איגוד עובדי התחבורה הציבורית בהסתדרות, אבי אדרי, אמר טרם ההפגנה כי "אלפי עובדי אגד הולכים להתקבץ מול משרד האוצר במחאה על כך שבמשכורת הבאה לא תהיה משכורת לעובדי אגד. מדובר ב-6,000 משפחות, וזה נושא שאנחנו לא יודעים להשלים איתו, לחיות איתו. אנחנו מאותתים למשרד התחבורה והאוצר שאנחנו לא רוצים להשבית את התחבורה הציבורית, וההפגנה הזאת היא התראה לפני השבתה. אני מדבר על קרוב למיליון ומאתיים אלף נוסעים שמשתמשים בתחבורה הציבורית".

אדרי הכחיש את טענת הנוסעים על שיבושים מכוונים, ואמר: "אין שביתות איטלקיות. ההסתדרות הנחתה לא לשבות היום, לא לעשות צעדים ארגוניים היום, ולכן הכמות של הנהגים והעובדים בהפגנה היא מועטה - 1,500 מתוך 6,000. שאר העובדים נמצאים בעבודה. עדיין יש אלפי עובדים שנותנים שירות לציבור".

הפגנת נהגי אגד, בין הכנסת למשרד האוצר. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

רן ארז, עובד אגד ב-27 השנים האחרונות, סיפר לאולפן וואלה! NEWS: "אני מתנצל בפני הנוסעים על כך שנאלצנו להפגין ולפגוע בהם. לא רק השכר חשוב פה, אלא גם התנאים. אנחנו במצוקה שנמשכת כבר שנה שלמה. הממשלה מסרבת לשלם את הסובסידיה, כלומר הפגיעה היא בשכר שלנו ובתנאים שלנו כבר שנה".

לדבריו, "השכר שלי אחרי 27 שנה הוא הוא 43 שקלים לשעה, זה שכר מינימום. יש לנו משכנתא, חובות, ילדים, אי אפשר להתקיים בצורה הזאת. והם עוד רוצים להוריד את השכר. איזה שירות רוצים לתת ללקוחות?". ארז הוסיף: "אנחנו רוצים למנוע את השביתה העתידית. יש לנו שעתיים להסביר לציבור ולאוצר שיש פה אלפי נהגים שלא יצאו לעבודה ב-7 לחודש. אנחנו רוצים שהאוצר יגיע להסדר עם הנהלת אגד על תנאי עובדיה וסובסידיה".

(עדכון ראשון: 10:15)

הפגנת נהגי אגד, בין הכנסת למשרד האוצר. נובמבר 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
מאיימים בשביתה בשני הקרוב. העובדים מפגינים בירושלים, היום/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
עומס באוטובוס של אגד, ירושלים. נובמבר 2016. ספק 500
הנוסעים מדווחים על שיבושים מכוונים. אוטובוס בירושלים, היום/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully