וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

99 שנים להצהרת בלפור: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

2.11.2016 / 7:30

ההצהרה שלפיה בריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי בארץ ישראל מהווה הישג מדיני היסטורי. ועדת הכלכלה תדון בהיערכות ליישום חוק השידור הציבורי. במקסיקו יחגגו את "יום המתים" ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

היערכות ליישום חוק השידור הציבורי

ח"כ איתן כבל, ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
ידונו בתחילת שידורי התאגיד על רקע הקריאות לסגור אותו. יו"ר הוועדה, כבל/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שוועדת הכלכלה תתכנס היום (רביעי) לישיבת מעקב אחר ההיערכות ליישום חוק השידור הציבורי הישראלי ולתחילת שידורי התאגיד "כאן". זאת, על רקע ההצעה לסגור את התאגיד ובהמשך למכתב שהעביר התאגיד לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון וליו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), לפיו הוא מוכן להתחיל לשדר. נושא תאגיד השידור עורר סערה בשבועות האחרונים נוכח היוזמה שמקדם נתניהו ביחד עם ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לפירוק התאגיד. יוזמה זו נתקלה בהתנגדות, הן מצד האופוזיציה והן מצד הקואליציה, בהובלת השר כחלון.

הפגנת הכלות

ח"כ קסניה סבטלובה באולפן על הצעת החוק לשילוב נשים במפלגות. מערכת וואלה!
ההפגנה על רקע הצעת חוק להעניק החזק כספי בגין נישואים אזרחיים בחו"ל. ח"כ סבטלובה/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום צפויות להגיע נשים לבושות לבן אל משכן הכנסת ולהפגין למען הזכות להתחתן במדינה ללא קשר לדת, מעמד כלכלי, מוצא או מין. את ההפגנה יזמה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) וזאת לקראת הצעת חוק משותפת עם ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) שתעלה היום להצבעה בכנסת. הצעת החוק מבקשת החזר הוצאות כספיות בגין עריכת נישואים אזרחיים בחו"ל. המפגינות קוראות לאפשר נישואים אזרחיים במדינה, או לקבל החזר כספי למי שבחר להתחתן באופן אזרחי בחו"ל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

המושל הכללי של קנדה בביקור בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין באזכרה לרחבעם (גנדי) זאבי, הר הרצל. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
יארח את המושל הכללי. הנשיא ריבלין/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע המושל הכללי של קנדה, דיוויד ג'ונסטון ורעייתו שרון ג'ונסטון, לביקור ממלכתי בישראל. את פניו של ג'ונסטון יקבל נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס רשמי בבית הנשיא שבירושלם, שם יושמעו המנוני שתי המדינות והשנים יסקרו את משמר הכבוד של צה"ל. בסיום הסקירה יישאו השניים הצהרות משותפות. לאחר מכן, הם יקיימו פגישת עבודה שבמסגרתה ידונו בשיתוף הפעולה בין ישראל לקנדה. בשעות הערב יתארח ג'ונסטון, יחד עם רעייתו, בארוחת ערב ממלכתית לכבודו.

99 שנים להצהרת בלפור

הצהרת בלפור. ויקויפדיה, צילום מסך
צעד היסטורי. הצהרת בלפור/צילום מסך, ויקויפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 99 שנים, בשנת 1917, נחתם המסמך לפיו בריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. המסמך נחתם על ידי שר החוץ הבריטי דאז הלורד ארתור ג'יימס בלפור, ומכאן שמו של המסמך. מתן ההצהרה מהווה הישג מדיני חסר תקדים של התנועה הציונית וצעד גדול להכרה ולהקמת מדינת ישראל. ההצהרה נחתמה בעקבות הצעתו של ד"ר חיים ויצמן לממשלת בריטניה להכיר בזכות העם היהודי על ארץ ישראל ובזכותם של היהודים לעלות אליה. הצהרת בלפור אמנם מצומצמת ביחס למה שביקש ויצמן, אבל היא עדיין נחשבת כצעד היסטורי עבור ישראל.

יום המתים המקסיקני

יום המתים במקסיקו 2 נובמבר 2015. רויטרס
מהות היום אמנם עצובה, אך בפועל יש פסטיבלים. חגיגות יום המתים במקסיקו בשנה שעברה/רויטרס

אתם צריכים לדעת מציינים במקסיקו את החג "יום המתים". מדובר בחג שמצוין לזכר אבות המשפחה שהלכו לעולמם ובו נהוג לבקר בבתי קברות ובכנסיות ולהביא נרות ופרחים. עוד במסגרת החג, ישנן תהלוכות שבהם המשתתפים עוטים מסיכה לבנה עם ציור של גולגולת. חרף העובדה כי המהות של החג היא זיכרון עצוב, הוא נחוג באווירת קרנבל ומזכיר במידת מה את ליל כל הקדושים האמריקני. התרבויות שמציינות את יום המתים הן האצטקים, בני שבט המאיה, הפיליפינים ותרבויות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully