וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת אורות בנסיעה גם ביום: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

1.11.2016 / 7:00

החוק שמחייב את כלל הנהגים להדליק אורות בנסיעה בכבישים בין עירוניים נכנס לתוקף. בכנסת תתקיים ישיבה לציון 15 שנים לרצח רחבעם זאבי. בעולם יציינו את יום הטבעונות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

חובת הדלקת אורות גם ביום בנסיעה בכבישים בין עירוניים

עומס תנועה בנתיבי איילון מול רכבת ישראל. קובי ליאני
קנס כספי ונקודות למפירי החובה. כלי רכב נוסעים בדרך איילון/קובי ליאני

אתם צריכים לדעת שהחל מהיום חלה חובת הדלקת אורות גם ביום בנסיעה בכבישים בין עירוניים. הוראה זו חלה על כל סוגי כלי הרכב והיא תקפה עד סוף חודש מרץ 2017. מדובר בהוראה של משרד התחבורה לרגל ימי החורף. נהגים שלא יצייתו לחובה עלולים להיקנס בסכום של מאה שקלים ושתי נקודות ברישיון הנהיגה.

ישיבה בכנסת לציון 15 שנים לרצח רחבעם זאבי

רחבעם זאבי (גנדי). GettyImages
נרצח בידי שלושה מתנקשים פלסטינים. זאבי/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים בכנסת ישיבה מיוחדת לציון 15 שנים לרצח של השר רחבעם זאבי (גנדי). ואולם, על רקע הטענות שהועלו נגד זאבי בתחקיר "עובדה" בגין אונס ותקיפות מיניות, סיעת מרצ וחברות כנסת נוספות מהאופוזיציה הודיעו כי יחרימו את הישיבה. במקביל, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים תתקיים אזכרה לזאבי, שהשתחרר מצה"ל בשנת 1974 בדרגת אלוף. בתפקידו האחרון שימש זאבי ראש אגף המטה הכללי. הוא נרצח בשנת 2001 על ידי שלושה מתנקשים פלסטינים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

23 שנים להיווסדות האיחוד האירופי

בחירת נשיא לאיחוד האירופי"איפה הנשים ?. רויטרס
ב-2012 זכה בפרס נובל לשלום. דגל האיחוד האירופי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 23 שנים, בשנת 1993, נוסד האיחוד האירופי. מדובר בהתאגדות של 28 מדינות בעלת מאפיינים של מדינת-על כמו פרלמנט, חוקים ומטבע. הרעיון להקמת התאגדות שכזו התפתח בתום מלחמת העולם השנייה, אז עלה הצורך בשיקום היבשת וקידום שיתוף פעולה בין המדינות. האיחוד האירופי עבר גלגולים רבים עד החתימה על "אמנת מאסטריכט" ב-1992 שקבעה את היסודות לגוש. בשנת 2012 זכה האיחוד האירופי בפרס נובל לשלום.

31 שנים בלי מע"מ באילת

הילטון מלכת שבא, אילת. וואלה! טורס
התמריצים הכלכליים נועדו לקדם תיירות נכנסת ועידוד יזמות בעיר. אילת/וואלה! טורס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 31 שנים, בשנת 1985, התקבל חוק "אזור סחר חופשי באילת". מטרת החוק הייתה לסייע בפיתוח אילת באמצעות עידוד יזמות בעיר והגדלת התיירות הנכנסת. הודות לחוק נקבעו כמה תמריצים כלכליים בעיר, כשהבולט שבהם הוא פטור ממס ערך מוסף (מע"מ) לסחורות ושירותים בעיר. ההטבה ניתנה מתוך הבנה כי הסיוע נחוץ בשל המרחק הגיאוגרפי של אילת ממרכז הארץ.

יום הטבעונות הבינלאומי

מחירי ירקות. מערכת וואלה!
הנימוקים לטבעונות הם מוסר, בריאות ואקולוגיה/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הטבעונות הבינלאומי. מטרת היום היא העלאה למודעות של אורח החיים הטבעוני שמתאפיין בהימנעות מאכילת מוצרים מן החי - בשר, חלב, ביצים ומזונות נוספים. הנימוקים שעומדים מאחורי אורח החיים הטבעוני הם מוסרי, בריאותי ואקולוגי. יום הטבעונות הבינלאומי צוין לראשונה בשנת 1994 ונקבע על ידי יו"ר האגודה הטבעונית בבריטניה, לואיס וויילס. יום הטבעונות ב-1994 צוין בסימן 50 שנה להיווסדות האגודה הטבעונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully