וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו דק בין שיתוף פעולה לטרור: הנורה האדומה שהדליק הפיגוע בבית אל

1.11.2016 / 0:05

בצה"ל לא בטוחים שרובה הקלצ'ניקוב שממנו נורתה האש במחסום פוקוס נגנב או יוצר במיוחד – אלא ייתכן שהוא פשוט ניתן לאיש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שהחליט להפנות את הקנה למקום שיביך גם את הרשות. גורם בכיר: "מאז חג הקורבן – פיגועים מופנים לחיילים ולא לאזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

פיגוע הירי שאירע אתמול (שני) במחסום פוקוס הסמוך לבית אל, מדליק נורה אדומה בכל הנוגע לפעילי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שעלולים לחצות את הקווים ולהפוך במהרה ממשתפי פעולה עם צה"ל למחבלים. המחבל, שנורה למוות בפיגוע, הסתבר עד מהרה להיות מאבטח במנגנוני הביטחון הפלסטינים, כך שלא מן הנמנע כי את רובה הקלצ'ניקוב שבו השתמש, לא היה צריך להשיג במיוחד עבור הפיגוע – אלא פשוט קיבל אותו לידיו במסגרת תפקידו כמאבטח. במסגרת תחקיר הפיגוע נבדקת גם האפשרות הזאת.

אירוע מהסוג הזה ללא ספק מביך את מנגנוני הביטחון, שבמקביל לשיתוף הפעולה עם צה"ל ואכיפת הסדר בשטחים, מעבירים פניות קבועות לקבלת היתר לאמצעי לחימה נוספים שאמורים לשמש אותם ביומיום. מרביתן נענות בשלילה על ידי ישראל.

מוחמד  טורקמן – היורה בפיגוע בבית אל. ספק 500
טורקמן אל-מוחמד, המחבל שביצע את הפיגוע יחד עם הרובה שלו/ספק 500

במערכת הביטחון טוענים כי על בסיס הנתונים המבצעיים בשנתיים האחרונות, "ההדבקה" רלוונטית לא רק לפיגועי דקירה ודריסה, אלא גם לפיגועי ירי; פלסטינים מקבלים השראה ממחבלים ומחקים אותם. לפי גורמים במערכת הביטחון, אלה לא רק הסכין או המכונית שנגישות לכול יד, אלא גם אמצעי הלחימה שנמצאים בשפע בשטחים. לפיכך, נוכחות צה"ל בצירים ובמוקדי החיכוך תימשך במטרה לסכל פיגועים מבעוד מועד.

בצה"ל מדגישים כי המערכה נגד אמצעי הלחימה ביהודה ושומרון נמשכת בהנחיה ברורה של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שעוקב באופן אישי מדי חודש אחר היקף הרובים שנתפסו במהלך פעילות מיוחדות, מחרטות שמייצרות רובים מאולתרים והמאמץ המודיעיני לסכל סחר והברחות נשק לתוך הגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פשיטה על מחרטות נשק בחשברון ובבית לחם. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מחרימים כלי נשק בגדה המערבית/דובר צה"ל

"השיטה מוכיחה את עצמה", אמר גורם צבאי רשמי. לדבריו, "מאז חג הקורבן הפיגועים מכוונים נגד חיילים ולא נגד אזרחים". דבריו של הגורם מגיעים אחרי שלושה ניסיונות פיגוע בימים האחרונים; הראשון התרחש בלילה שבין שישי לשבת בכניסה למוצב עפרה – החיילים שמעו ירי, וכשיצאו לסרוק את השטח ניסה פלסטיני לדרוס אותם ונורה מבלי שמעורבים נוספים נפגעו. במוצאי שבת נשמע ירי בציר הסמוך להתנחלות כרמי צור, שם אותרו שני תרמילי קליעים אך היורה ברח. הפיגוע השלישי אירע הערב – וגם גבה מחיר של פצוע בינוני ושני פצועים קל.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully