וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הקריאות לביטולה: הכנסת תקיים ישיבה מיוחדת לזכר רחבעם זאבי

1.11.2016 / 0:25

הישיבה לציון 15 שנים לרצח השר תיערך, אולם סיעות מרצ והרשימה המשותפת וח"כיות נוספות מהאופוזיציה הודיעו כי יחרימו את הדיון. "יש לדאוג שמורשתו תישכח", אמרה ח"כ גלאון נוכח הטענות לעבירות מין מצד זאבי

עריכה: אביב אירגז

(בווידיאו: השר ליברמן וח"כ גלאון בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על התחקיר שהעלה טענות נגד זאבי)

מליאת הכנסת תקיים היום (שלישי) ישיבה מיוחדת לזכר השר רחבעם זאבי (גנדי), במלאת 15 שנה להירצחו. סיעת מרצ הודיעה כי תחרים את הישיבה ואליה הצטרפו גם ח"כיות נוספות מהאופוזיציה, בין היתר בשל הטענות שהועלו נגדו בתחקיר של התכנית "עובדה" על אונס ותקיפות מיניות.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הסבירה את ההחלטה ואמרה כי "העדויות הקשות שנחשפו בתחקיר מחייבות לדאוג לכך כי מורשתו של גנדי, לא רק שלא תונצח ולא תילמד במערכת החינוך, אלא תישכח ותיוותר במקומה הראוי – העבר הרחוק. מוסרו הטרוף ביחס ללחימה, הרג לא מוצדק והתעללות בגוויות, והעדויות הקשות והחמורות שהובאו על אלימות מינית, תקיפות מיניות ואונס שביצע, לא מאפשרים לתת יד להנצחת שיכור כוח כמותו".

לקריאה נוספת:
רחבעם זאבי "אנס": כתובת גרפיטי רוססה ברחוב על שמו באשקלון
סוכת מחאה נגד הנצחת גנדי בשער הגיא: "הוא לא לחם פה"
גשר, טיילת - וחידון: כך נראה מפעל ההנצחה של "מורשת גנדי"

רחבעם זאבי. ראובן קסטרו
מרצ תגיש הצעת חוק לביטול תקצוב מורשתו. זאבי/ראובן קסטרו

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הוסיפה כי "מצער שמליאת הכנסת תנציח מחר אדם ששיכרון כוח ניהל את ימיו. קשרים מפוקפקים עם העולם התחתון, רצח של אדם חף מפשע, מסעות נקמה בדמות 'חיסול חשבון' ועשרות הטרדות מיניות ואונס לכאורה". לדבריה, "זה שנים שאיני לוקחת חלק במסע עיוות ההיסטוריה הזה, וגם מחר אחרים את הדיון במליאה יחד עם חברי וחברותי לסיעה". במרצ אף יגישו ביום רביעי הקרוב הצעת חוק לביטול תקצוב מורשתו של גנדי.

הכנסת הציעה למשפחת זאבי לבטל את הישיבה לזכרו - וסורבה

אל החרמת הדיון הצטרפה גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שכתבה הערב בטוויטר כי ‏מעולם לא השתתפה באזכרה הרשמית בכנסת לגנדי, אפילו כיו"ר האופוזיציה. לדבריה, היא "סולדת מ'מורשת' הטרנספר", והוסיפה כי "השנה נוספו הרבה סיבות חדשות להתמיד בכך". חברת כנסת נוספת מהמחנה הציוני, קסניה סבטלובה, הייתה בין אלו שניסו להוביל יוזמה רחבה להחרמת הישיבה ואף פנתה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על מנת לבטל אותה לחלוטין.

ח"כיות נוספות, בהן מרב מיכאלי (המחנה הציוני) ורחל עזריה (כולנו), אמרו כי לא יגיעו לישיבה אך סירבו למסור אם זה בגלל שהן מחרימות אותה. גם הרשימה המשותפת תחרים את הדיון.

בישיבה שתתקיים מחר צפויים לנאום אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החקלאות אורי אריאל. בערוץ 10 דווח הערב כי הכנסת פנתה לאחרונה למשפחת זאבי והזהירה אותם מפני ביזיון הישיבה מחר, והמליצה לבטלה. ואולם, המשפחה סירבה לעשות כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת המחאה בשער הגיא נגד הנצחתו של זאבי במקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אפריל האחרון שידרה התכנית "עובדה" תחקיר שבו הובאו בין היתר טענותיהן של נשים על הטרדות מיניות ואונס שביצע זאבי בהן. עוד נטען בתחקיר לקשרים עם הפשע המאורגן ולעבירות חמורות של טוהר הנשק במסגרת שירותו הצבאי, ובהן ירי למוות בבדואי חף מפשע.

חצי שנה לאחר מכן יצאו למחאה אנשי פלמ"ח נגד הנצחתו בחאן בשער הגיא, בטענה כי לא לחם שם במלחמת העצמאות. "חאן שער הגיא היה הכניסה אל העיר ירושלים הנצורה ובו נפלו מאות חללים של חטיבת הראל ויחידות אחות של הפלמ"ח. אלוף רחבעם זאבי לא לחם פה ואין זה ראוי לקרוא את החאן על שמו או על שם איש כזה או אחר, בלי קשר למעשיו הגדולים", אמר אז תא"ל (במיל') אסף סלע.

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully