וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל כל הקדושים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

31.10.2016 / 7:00

החג הנוצרי לזכר אלו שנהרגו בשל אמונתם יצויין בצפון אמריקה ובמדינות נוספות. הכנסת תפתח את מושב החורף. נציין שנה להתרסקות המטוס הרוסי על ידי דאעש מעל סיני ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ליל כל הקדושים

שלג, ליל כל הקדושים, פילדלפיה, 29 באוקטובר 2011. Alex Brandon, AP
לובשים תחפושות מפחידות ומקשטים את הבתים. ליל כל הקדושים בפילדלפיה/AP, Alex Brandon

אתם צריכים לדעת שהיום (שני) חוגגים בצפון אמריקה ובבריטניה את ליל כל הקדושים. החג צבר תאוצה בשנים האחרונות בשל תרבות המערב המתרחבת, וגם מדינות אחרות חוגגות לעיתים את החג. מדובר בחג לזכר הקדושים שמצאו את מותם בשל אמונתם בנצרות. מנהגי החג הם לקשט את הבית במוטיבים מסרטי אימה, תחפושות מפחידות ומסורת "ממתק או תעלול". מה שעומד מאחורי אותה מסורת, שבמסגרתה ילדים עוברים מבית לבית ומבקשים ממתק בתמורה לכך שלא יעוללו מעשי קונדס, היא הסברה שבליל כל הקדושים הילדים יכולים להשתולל ולא להיענש.

פתיחת מושב החורף של הכנסת

מליאת הכנסת בערב השבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
תתקיים ישיבה חגיגית. מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח מושב החורף של הכנסת ה-20. לרגל האירוע תתקיים ישיבת פתיחה בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים, חברי כנסת, חברי כנסת לשעבר, סגל א' של המדינה, חיילים וחניכים מתנועות הנוער. אחד הנושאים הבוערים במושב הכנסת הנוכחי הוא תאגיד השידור הציבורי וההצעה לסגור אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הפגנת תושבי הצפון מול משכן הכנסת

מחאה של תנועת "שינוי כיוון" נגד אי-הכללתה של תכנית לחיזוק יישובי הצפון בתקציב המדינה. מטולה. 29 באוגוסט 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
הפגנה של תושבי הצפון נגד אי כלילתם בתקציב המדינה, אוגוסט האחרון/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

אתם צריכים לדעת שהיום יקיימו תושבי הצפון בהובלת כ-40 ראשי רשויות מהגליל ומהגולן הפגנה מול משכן הכנסת שבירושלים על רקע אישור תקציב המדינה ללא הסעיף המיועד לשיקום ופיתוח הצפון. התושבים מוחים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הנגב והגליל אריה דרעי, הבטיחו להם תקציב בסך 18 מיליארד שקלים. ואולם, מושב החורף נפתח ותקציב המדינה עומד על הפרק, ללא הסעיף המדובר, וצפוי להיות מאושר. לדבריהם, היעדר התקציב יפגע קשות באזור ויוביל להזנחתו ולהעמקת הפערים החברתיים והכלכליים.

שנה לפיצוץ המטוס הרוסי מעל חצי האי סיני

בריטניה: "סיכוי גבוה שהמטוס הרוסי הופל מפיצוץ מטען חבלה". רויטרס
224 הנוסעים נספו באסון התעופה הכבד ביותר שידעה מצרים. הריסות המטוס הרוסי בסיני/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה התרסק מטוס רוסי, שהמריא משארם א-שייח' במטרה להגיע לסנט פטרסבורג, מעל חצי האי סיני. המטוס התרסק עקב פיצוץ מטען חבלה שהוטמן על ידי פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). תחילה, לא היה ברור מה גרם לפיצוץ וחרף נטילת האחריות על האירוע על ידי הארגון, היו מומחי תעופה שפקפקו בכך. בסופו של דבר כלל החקירות של המדינות המעורבות העלו כי אכן פיצוץ מטען על סיפון המטוס הוא שהוביל להתרסקות. כתוצאה מההתרסקות נהרגו כל 224 נוסעי המטוס. מדובר באסון התעופה הכבד ביותר שידעה מצרים.

יום הקסמים הבינלאומי

הקוסם הארי הודיני. AP
גדול הקוסמים, הפעלולנים ואמני ההיחלצות. הודיני/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום הקסמים הבינלאומי. יום הקסמים הבינלאומי הראשון צוין בקיץ של שנת 1927, פחות מחצי שנה לאחר מותו של הארי הודיני, הלוא הוא אריך וויס, שהיה מגדולי הקוסמים, הפעלולנים ואמני ההיחלצות בהיסטוריה. הודיני הוא החבר המפורסם ביותר באגודת הקוסמים האמריקנית הודות לפעלולים שבהם לקח חלק. תחילה, זכה יום הקסמים הבינלאומי לשם "יום ההודיני", ואולם לאחר זמן מה הוחלט להחליף את השם ולציין אותו מידי שנה בתאריך מותו של הודיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully