וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכית הרדיו שעורר סערה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

30.10.2016 / 6:19

היום לפני 78 שנים שודרה תכנית מבוימת על פלישת חייזרים שהובילה לבריחה המונית של אזרחים מהבתים. 310 אלף סטודנטים פותחים את שנת הלימודים האקדמית. שעון החורף נכנס לתוקף ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

פתיחת שנת הלימודים האקדמית

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
310 אלף סטודנטים ב-63 מוסדות יפתחו את שנת הלימודים/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום כ-310 אלף סטודנטים לתארים שונים ב-63 מוסדות ברחבי הארץ יפתחו את שנת הלימודים האקדמית תשע"ז. כ-230 אלף מתוכם הם סטודנטים לתואר ראשון, יותר מ-63 אלף סטודנטים לתואר שני וכ-11 אלף סטודנטים לתואר שלישי. מתוך כלל הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון, כ-75 אלף ילמדו באוניברסיטאות המחקר, כ-41 אלף באוניברסיטה הפתוחה והיתר במכללות. במהלך היום הראשון ללימודים יבקר נשיא המדינה ראובן ריבלין באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל שמציינת את שנתה ה-111. ריבלין צפוי לשאת דברים ולשוחח עם הסטודנטים הלומדים במוסד.

זכרתם להזיז את השעון שעה אחורה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שעון החורף יימשך עד סוף חודש מרץ 2017/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהבוקר עברנו לשעון חורף. בשעה 2:00 לפנות בוקר הוזזו מחוגי השעון שעה אחורה לשעה 1:00. שעון החורף שהחל היום יימשך 145 ימים והוא יוחזר לשעון קיץ רק ב-24 במרץ. עם החלפת השעון תמו להם 220 ימי שעון הקיץ. הבוקר הראשון לאחר המעבר לשעון חורף הוא המבלבל ביותר וחרף העובדה כי הטלפונים הסלולריים מתוחכמים די כדי להזיז את השעון בעצמם, רצוי לוודא שאכן כלל השעונים הוזזו שעה אחורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נשיא איטליה בביקור בישראל

נשיא איטליה סרג'יו מטרלה. GettyImages
יגיע לבקר. נשיא איטליה סרג'יו מטרלה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע נשיא איטליה סרג'יו מטרלה לביקור בן ארבעה ימים בישראל. ביקורו של הנשיא, חרף העובדה שנקבע כבר מבעוד מועד, מתקיים על רקע דבריו של סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (הליכוד) שטען השבוע במהלך ביקור בוותיקן כי רעידת האדמה האחרונה באיטליה קשורה להחלטת אונסק"ו, המבקרת את ישראל בחריפות בנוגע למדיניותה באתרים הקדושים בירושלים. בממשלת איטליה התעורר זעם רב ומשרד החוץ בישראל גינה את דבריו של קרא. גם שגרירות ישראל ברומא התנערה מהדברים. בביקורו צפוי מטרלה להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תסכית הרדיו שהובילה לסערה

אורסון וולס. GettyImages
פלישת החייזרים שלא הייתה. אורסון וולס/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 78 שנים, בשנת 1938, שידר במאי הקולנוע המפורסם אורסון וולס את תסכית הרדיו "מלחמת העולם", שדיווח על פלישת חייזרים לכדור הארץ. הפרק שודר לרגל ליל כל הקדושים והוא הצליח לזרוע אימה ופחד בקרב המאזינים. היו אלה ימי השיא של הרדיו, שריתק אליו מיליונים של מאזינים והיה אמצעי התקשורת המוביל באותה עת. תסכית הרדיו אמנם היה מבויים אבל המבנה שלו היה של מבזקי חדשות והוא כלל הודעה מפוברקת של מזכיר המדינה. המאזינים שלא הבינו כי מדובר בבדיה, חרף העובדה כי הדבר נאמר כמה פעמים במהלך התסכית, הגיבו בבהלה עצומה, וחלקם אף נסו מבתיהם, לקו בהתקף לב או ניסו להתאבד. לאחר שהובהר והובן לכל כי מדובר היה בתכנית מפוברקת ולא בפלישה אמיתית של חייזרים ממאדים, הבהלה הפכה למהומה והמון זועם הצית את בניין הרדיו.

תשע שנים למותו של פולי

ישראל פוליאקוב פולי אשתו ושוש עטרי בארוע הסיום של הכל דבש. ניב עשת כהן
ישראל פוליאקוב עם אשתו ויונה עטרי/ניב עשת כהן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני תשע שנים הלך לעולמו הקומיקאי ישראל פוליאקוב, המוכר כ"פולי" משלישיית "הגשש החיוור". נוסף על תפקידו זה, המזוהה עמו ביותר, לפולי היה עבר עשיר של תפקידים בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. ב-2007, השנה שבה הלך לעולמו, הוא השתתף בסדרה "הכל דבש" שנכתבה על ידי בתו, יעל פוליאקוב. על תפקיד זה זכה לאחר מותו בפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה. הוא מת כתוצאה ממחלת הסרטן כשהוא בן 66.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully