וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד "חוק הג'ובים" של ביטן: "בדיוק הפוליטיקה שעסוקה רק בעצמה"

29.10.2016 / 18:01

יו"ר יש עתיד תקף את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה, שתאפשר לחברי כנסת ולשרים לשעבר לכהן כדירקטוריונים בחברות ממשלתיות מבלי להוכיח כישורים מיוחדים. ההצעה ירדה מסדר היום, בעקבות לחץ מצד כחלון וקשיים משפטיים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף היום (שבת) בחריפות את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שתאפשר לח"כים ושרים לשעבר לכהן כדירקטורים בחברות ממשלתיות מבלי להוכיח כישורים מיוחדים, שזכתה לכינוי "חוק הג'ובים". "זו בדיוק הפוליטיקה שעסוקה רק בעצמה. אם אפשר לסדר לחבר'ה משכורות מפנקות ומשרות נוחות, למה שהציבור לא יממן את זה?", כתב לפיד בפייסבוק בהתייחס להצעת החוק, שאמורה הייתה לעלות מחר בוועדת שרים לחקיקה, אך ירדה מסדר היום בעקבות התנגדותו של שר האוצר, משה כחלון, והקשיים המשפטיים שהיא מעוררת. עם זאת, ביטן צפוי להמשיך לקדמה ולדברי לפיד, "יש עתיד תילחם בהצעה הזו בכנסת בכל דרך אפשרית".

היום החוק לא מאפשר לכלול כהונה כחבר כנסת או שר במניין שנות הניסיון הנדרשות כרקע מקצועי רלבנטי לכהונה כדירקטור בחברות הממשלתיות. כך, חברי כנסת ושרים, כמועמדים עם זיקה פוליטית, נדרשים להוכיח כישורים מיוחדים הגוברים על הזיקה הפוליטית. לפי הצעת החוק של ביטן תבוטל החובה להציג כישורים מיוחדים, ובמקום זאת תיקבע תקופת מינימום של כהונה: שר שכיהן במשך שלוש שנים יוכל לכהן כדירקטור מבלי שיצטרך להוכיח כישורים מיוחדים, וכך גם חברי כנסת שכיהנו שלוש שנים ברציפות וראשי ערים שכיהנו במשך חמש שנים ברציפות.

יאיר לפיד בכנס מפלגת יש עתיד, ראשון לציון. ספטמבר 2016. מגד גוזני
"להפיל את החוק המושחת הזה כבר מחר". לפיד/מגד גוזני

על הצעת החוק חתומים גם ח"כים מסיעותיהם של כחלון ולפיד שהביעו התנגדות לחוק - גם ח"כ רועי פולקמן (כולנו) וגם ח"כ מאיר כהן (יש עתיד). בסביבתו של ביטן אמרו כי "מי שטוען שהחוק הזה מושחת פשוט לא קרא אותו. האם לפיד שכח את חבר סיעתו מאיר כהן, ראש עיריה טוב ומצוין לשעבר שחתום גם הוא על החוק, גם הוא לא יכול לכהן כדירקטור בחברה ממשלתית?".

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה הונחה על סדר היום של ועדת השרים לחקיקה למחר, אך הדיון בעניינה נדחה בעקבות לחץ של כחלון יחד עם התנגדות נחרצת של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, שלא עודכן במהלך ודרש להסיר אותה מסדר היום."הצעת החוק מייצרת 'מסלול ירוק' למינויים על בסיס של זיקות פוליטיות ולא על בסיס כישורים, תפגע אנושות במ?נהל תקין ובאמון הציבור, בהבטחת מקצועיותם של הדירקטורים ובעצמאות", כתב יוגב לכחלון ולשרת המשפטים איילת שקד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"הצעה שמייצרת 'מסלול ירוק' למינויים על בסיס זיקות פוליטיות". ביטן/נועם מושקוביץ

לפיד, שכנראה לא עודכן בהתרחשות הפוליטית בתוך הקואליציה, פרסם היום פוסט בפייסבוק ובו תקף את הצעת החוק "שמחזירה את הג'ובים הפוליטיים" וקרא למפלגות הקואליציה "להפיל את החוק המושחת הזה כבר מחר". כשר אוצר, לפיד הוביל מהלך להוצאת המינויים הפוליטיים מהחברות הממשלתיות על ידי יצירת מה שכינה "נבחרת דירקטורים" חיצוניים שמתוכם התבצעו המינויים. לדבריו, "המהלך הצליח. בזמן קצר יחסית הפכנו את החברות הממשלתיות ליעילות יותר, ניקינו את השחיתות, העברנו אותן מהפסד של 600 מיליון שקל בשנה לרווח של כשני מיליארד שקל בשנה האחרונה. עכשיו הם הורסים את זה כדי שיוכלו להחזיר את השחיתות הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully