וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף מאמצי המפלגה, פולחן האישיות של נשיא סין רק גדל

29.10.2016 / 17:20

בדומה למאו, שי ג'ינפינג זכה לתואר "ליבת" המפלגה הקומוניסטית, אך זו גם הבהירה כי ישנה חשיבות בהנהגה משותפת. התושבים, מצדם, ממשיכים להלל את "הדוד העוצמתי" הנלחם בשחיתות. "מגשים את החלום הסיני"

צילום: רויטרס

(בווידאו: 40 שנה למותו של מאו דזה דונג)

המפלגה הקומוניסטית של סין הגדירה אתמול (חמישי) את הנשיא שי ג'ינפינג את התואר כ"ליבה" של המפלגה בתום ארבעה ימים של כינוס מיוחד. תואר זה, שמשמעותו בפועל מעורפלת, היה מנת חלקם של השליטים החזקים בעבר, כמו מאו דזה דונג ודנג שיאופינג. בניסיון להגביל את פולחן האישיות שלו, הודגש כי סמכותו לא תהיה אבסלוטית וכי יש חשיבות בהנהגה משותפת.

גורמים הקשורים להנהגה בבייג'ינג אמרו כי לאחר שפולחן האישיות החל להיווצר סביב הנשיא, הוא עצמו פעל להפסקת הפצת שירי הערצה אליו באינטרנט או להדבקת הכינוי "הדוד שי" כפי שעשו אמצעי התקשורת.

ואולם, נראה שהמסר הזה לא חלחל בקרב משתמשי הרשת החברתית המקומית וויבו, שם מופיעים פוסטים המשבחים את הנשיא שי וקוראים לו "הדוד העוצמתי שי" – כפי שבירכו בעבר קיסרים – חרף הצנזורה שמונעת חיפושים אחרי הביטוי הזה.

שי ג'ין-פינג, סגן נשיא סין, יולי 2012. The Quad City Times, Kevin E. Schmidt, Pool, AP
הולך במסלול של מאו דזה דונג. נשיא סין שי ג'ינפינג/AP, The Quad City Times, Kevin E. Schmidt, Pool

"כשהדוד שי הוא ליבת המפלגה, החלום הסיני שלא ללא ספק יתגשם", כתב אחד המשתמשים, שהתייחס למדיניות המעורפלת של הנשיא, הקוראת להקמת מדינה משגשגת וחזקה. העיתון "גלובל טיימס", שמפורסם על ידי העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית, כתב כי תפקידו של הנשיא כליבת המפלגה "היה למעשה כבר במחשבותיהם של העם הסיני זה זמן רב".

"כל סיני יודע בבירור כי להנהגתו של שי היה תפקיד קריטי בשינויים שאירעו בארבע השנים האחרונות", נכתב במאמר המערכת של העיתון, שהדגיש את הצלחותיו במלחמה בשחיתות ובהתמודדות עם איום הטרור. "איש לא דמיין לפני כמה שנים כי ניתן יהיה להגביל את השחיתות וכי השירות הציבורי יתקדם ויהיה פחות מושחת. אבל זה קורה בסין".

חגיגות 40 למותו של מנהיג סין הקומוניסטית מאו דזה דונג, 9 בספטמבר 2016. רויטרס
"החלום הסיני יתגשם". המונים באירוע לציון 40 שנה למותו של מאו/רויטרס

עשרות גורמים בכירים נכלאו במסגרת המאבק של שי נגד השחיתות. הוא הזהיר כי הבעיה כה חמורה עד שהיא מאיימת על שלטונה של המפלגה. כך הוא הפך לאהוד בקרב האזרח הפשוט, גם אם חלקם לא מבינים מה בדיוק אומר התואר "ליבת" המפלגה.

"הוא עשה דברים שמנהיגים אחרים לא היו יכולים לעשות וזה מאבק אמיתי בשחיתות", אמר וונג ווי, דוור בן 40, שאמר כי הוא לא ראה שום חדשות לגבי תכנית המפלגה. עבור צ'וי וויפינג, העוסקת בעבודות בית, הנשיא הוא פשוט צ'רמר. "הוא כל כך חתיך, עם כל כך הרבה קסם גברי. זה מאוד מושך", אמרה, בטרם מיהרה לביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully