וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייזר, טיל או מטאור? לחוקרים אין מושג מה הופיע בשמי סיביר

31.10.2016 / 5:53

אור ירוק בוהק שהופיע בשמי הלילה של סיביר גרם לבהלה בקרב האזרחים. המקור של ההבזק אינו ברור וההשערות נחלקות בין טיל רוסי שהתפוצץ, מטאור שנפל מהשמיים או בכלל אותות של חברים מכוכב אחר

צילום מסך

הבזק אור ירוק ומסתורי נראה בשמי סיביר שברוסיה והעלה תהיות אפילו אצל מיטב החוקרים. האור המוזר נצפה ביום שלישי שעבר וצולם על ידי אזרחים מודאגים.

בתקשורת המקומית דווח שהסברה הראשונית היתה כי מדובר בניסוי טילים של צבא פוטין באורנבורג הסמוכה, אך מסתבר שלוח הזמנים אינו תואם ואותו טיל חצה את סיביר מוקדם יותר באותו היום.

כצפוי, טענות על חייזרים החלו מיד לצוץ ברחבי הרשת ולעומתם עדי ראיה שונים תיארו את התקרית כ"נפילה של מטאור". באופן מבהיל המומחים אינם דוחים טענות אלה על הסף ומודים שאין להם הסבר לתופעה.

אור מסתורי בשמיים. צילום מסך
קריפי בטירוף./צילום מסך

ראש מחלקת התצפיות האסטרונומיות באוניברסיטת בוריאט בעיר אולן אודה ברוסיה, ליליה מירונובה, טענה שמדובר בחפץ מעשה ידי אדם. "מצפייה בסרטונים אני יכולה להגיד בוודאות שלא מדובר במטאור או כוכב נופל, כיוון שהחפץ אינו פוגע בקרקע. בנוסף הוא נע לאט מדי בשמיים".

מנהל מצפה הכוכבים באוניברסיטת אירקוצק, סרגיי יאזב, אינו מסכים. "ללא ספק מדובר במטאור שהתפוצץ באטמוספירה ולכן לא פגע בקרקע. הצבע הירוק נובע מהטמפרטורות הגבוהות בפיצוץ".

עוד באותו נושא

תיעוד מוזר של "דרקון מעופף" מחרפן את כל מי שרואה אותו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעשה ידי אדם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully