וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד היסטורי: ארה"ב נמנעה בהצבעה המגנה את האמברגו שלה על קובה

בפעם הראשונה מאז הושתו הסנקציות המשתקות על האי הקומוניסטי לפני יותר מ-50 שנה, לא הצביעה וושינגטון נגד ההחלטה שהועלתה באו"ם. גם ישראל נמנעה. המהלך הוא מסר של אובמה לקונגרס, המתנגד לביטול האמברגו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית נמנעה אתמול (רביעי) לראשונה בהצבעה השנתית של האו"ם הקוראת להסרת האמברגו הכלכלי שלה מעל קובה. ההחלטה עברה ברוב מוחלט, בתמיכתן של 191 מדינות. ישראל הייתה היחידה שהצטרפה לארצות הברית ונמנעה.

מדובר בהחלטה סמלית בלבד, מאחר שרק הקונגרס האמריקני יכול לבטל את האמברגו שהוטל לפני 55 שנה בעקבות המהפכה באי ועליית השלטון הקומוניסטי. עם זאת, בכך שלח ממשלו של ברק אובמה מסר לקונגרס השלט בידי הרפובליקנים, שמתנגדים לחידוש היחסים שאותם מוביל הנשיא בשנתיים האחרונות.

בהוואנה בירכו על הצעד האמריקני. לדברי הממשל הקומוניסטי בקובה, האמברגו מונע מאנשים חולים לעבור טיפולים בציוד רפואי אמריקני ומהחקלאים לשדרג את השיטות החקלאיות המיושנות שלהם. "זהו סימן מבטיח", אמר שר החוץ של קובה ברונו רודריגז. "אנחנו מקווים שזה יתבטא במציאות". לדבריו, "אין משפחה או מגזר במדינה שאינם סובלים מכך".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו, הוואנה קובה. מרץ 2016. רויטרס
"סימן חיובי". קסטרו ואובמה בהוואנה, מרץ/רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור אמרה כי ההחלטה ההיסטורית משקפת את המדיניות החדשה של ארצות הברית, הדוגלת בדו-שיח ולא בבידוד. "אחרי יותר מ-55 שנה שבה בחרנו בדרך הבידוד, אנחנו בוחרים בנתיב של התדיינות", הסבירה.

היא הוסיפה כי למרות ההימנעות בהצבעה, אין זה אומר שארצות הברית מסכימה עם המדיניות של קובה ועם צעדיה, הכוללים "פגיעה משמעותית בזכויות אדם". בקרב הרפובליקנים, עוררה ההצבעה תגובות זועמות. הסנאטור טד קרוז, שלו שורשים קובנים, כתב כי האמברגו על קובה הוא "חלק מהחוק של ארצות הברית, ולכן יש להגן עליו ולשמור עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully