וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 אלף מטופלים ללא מענה: עו"סים ופסיכולוגים יפתחו בשביתה בשבוע הבא

כלל העובדים הסוציאליים והפסיכולוגים של משרד הבריאות יפתחו בשביתה ביום שני ועד להודעה חדשה בעקבות הרפורמה בבריאות הנפש. לדבריהם, הדברים מגיעים עקב "גרירת הרגליים של המשרד והימנעותו מחתימת הסכם שיבטיח את עתיד העובדים"

הקלטה - בני משפחתה של לוקה בנפשה לצוות הרפואי באברבנאל: "ביצעתם בה ניסוי שלא בידיעתנו". ברני ארדוב
מתוך כלל המטופלים שייפגעו מהשביתה, עשרת אלפים ילדים/ברני ארדוב

כלל העובדים הסוציאליים והפסיכולוגים במערך בריאות הנפש של משרד הבריאות יפתחו ביום שני בשביתה ללא הגבת זמן - כך הודיעו היום (חמישי) איגוד העובדים הסוציאליים והסתדרות המח"ר (האקדמאים במדעי החברה והרוח). לדבריהם, השביתה מגיעה בעקבות "גרירת הרגליים של משרד הבריאות והימנעותו מחתימת הסכם שיבטיח את עתידם המקצועי של העובדים, במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש".

במהלך השביתה לא יינתנו שירותים ב-54 מרפאות בריאות הנפש של משרד הבריאות הפזורות ברחבי הארץ, ומעניקות טיפול ל-56 אלף מטופלים בשנה, מתוכם כעשרת אלפים ילדים. כמו כן הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים לא יעניקו שירות בבתי החולים הפסיכיאטריים של משרד הבריאות.

ח"כ יעקב ליצמן, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
הוציא את הרפורמה לפועל ביולי 2015. השר ליצמן/נועם מושקוביץ

לפי האיגוד וההסתדרות, המשא ומתן בינם למשרד הבריאות, שנועד להסדיר את ביטחונם התעסוקתי של עובדי התחנות והמרפאות לבריאות הנפש, החל עוד בטרם כניסת הרפורמה בבריאות הנפש לתוקף, ביולי 2015. בנובמבר שנה שעברה פתחו העובדים הסוציאליים והפסיכולוגים בבריאות הנפש בעיצומים, ואלה הסתיימו לפני כשנה בעקבות סיכום והבנות עם משרד הבריאות. כעת טוענים ארגוני העובדים כי מאז סוחב משרד הבריאות רגליים ולאחותם על הסכם קיבוצי כפי שהתחייב, נסוג כל העת מהסיכומים שהושגו ופוגע בעובדים, "בדרך של מחטף".

"מהתנהגות משרד הבריאות ניתן רק להסיק שאין בכוונתו לחתום כלל על הסכם שיטיב עם העובדים, ישמור על זכויותיהם ויבטיח שירות איכותי לאוכלוסייה כל-כך קשה, הזקוקה לשירות זה", אומרות יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק ויו"ר הסתדרות המח"ר, עו"ד יעל רון. "אחרת איך ניתן להסביר את הסחבת הזו של משרד הבריאות, אם לא כניסיון לקבוע עובדות ומחטפים, תוך פגיעה ממשית בעובדים, בטרם יחתמו על ההסכם הקיבוצי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"משרד הבריאות לא מתכוון להבטיח שירות איכותי לאוכלוסייה קשה"

במסגרת הרפורמה, הוחלט כי המדינה תעביר את תחום בריאות הנפש לידי קופות החולים, שפתחו מרפאות ייעודיות לתחום. לצורך כך, קיבלו סכום של 1.9 מיליארד שקלים שיוקצו לתחום. הרעיון מאחורי הרפורמה, כפי שהציג אותה משרד הבריאות, היה קיצור התורים הארוכים במרפאות בריאות הנפש של המדינה. כמו כן, נועדו הצעדים להפחית את הסטיגמה הקיימת עבור מי שפונה לטיפול נפשי. הרפורמה הייתה אחד הצעדים הראשונים של שר הבריאות יעקב ליצמן.

"מהתנהגות משרד הבריאות ניתן רק להסיק שאין בכוונתו לחתום כלל על הסכם שיטיב עם העובדים, ישמור על זכויותיהם ויבטיח שירות איכותי לאוכלוסייה כל כך קשה, הזקוקה לשירות זה", אמרו יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק ויו"ר הסתדרות המח"ר, עו"ד יעל רון. "אחרת, איך ניתן להסביר את הסחבת הזו של משרד הבריאות, אם לא כניסיון לקבוע עובדות ומחטפים, תוך פגיעה ממשית בעובדים, בטרם יחתמו על ההסכם הקיבוצי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully