וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף שירו כשיצאו מסכנה: נסגר התיק נגד המאבטחים שהרגו האחים בקלנדיה

26.10.2016 / 13:55

בהודעת הפרקליטות נמסר כי התיק נגד אחד המאבטחים נסגר מחוסר ראיות ונגד האחר מחוסר אשמה. שני האחים, אישה בהיריון בת 23 ונער בן 16, נורו למוות לאחר שהאחות השליכה את הסכין שבו אחזה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הפרקליטות סגרה היום (רביעי) את התיק נגד המאבטחים האזרחיים שירו למוות באחים הפלסטינים במחסום קלנדיה באפריל האחרון. האחות היא מראם אבו אסמאעיל, בת 23 ובהריון, אם לשתי בנות והתגוררה בשכונת א-ראם במזרח ירושלים. אחיה הוא אבראהים סאלח טאהה בן 16 מבית סוריכ?. לפי הודעת הפרקליטות, התיק נגד אחד מהם נסגר עקב חוסר ראיות, ונגד האחר בשל חוסר אשמה.

לטענת המאבטחים, השניים התקרבו למחסום כשהם חמושים בסכינים. בתחילה טענה המשטרה כי כוח מג"ב ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעבר השניים. עם זאת, מח"ש שינתה את גרסת האירועים כמה ימים לאחר מכן וטענה כי השוטרים ירו באוויר ומאבטחים ששהו במקום ירו לעבר הפלסטינים עצמם.

לפי הודעת הפרקליטות, השניים החלו לסגת לאחור כאשר אברהים אוחז בידה של מראם אבו אסמעיל, אך אז שלפה מראם סכין, ולאחר כמה שניות זרקה את הסכין לעבר איש כוחות הביטחון. "מיד לאחר היידוי, שוטר שהיה במקום ירה באוויר ובמקביל לכך שני מאבטחים אזרחיים ביצעו ירי. מאבטח אחד ירה במראם ומאבטח שני ירה גם לעבר מראם וגם לעבר איברהים", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני האחים מוטלים בסמוך למחסום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הפרקליטות שקלה גם את העובדה שאמנם מזווית הצילום של הסרטון המתעד את האירוע ניתן לראות ניסיון של אברהים לסחוב את מראם לאחור בטרם יידתה את הסכין, אך עם זאת יש לקחת בחשבון כי כיוון המבט של השוטר והמאבטחים במקום היה שונה מאשר זווית הצילום", נכתב בהחלטה. "כמו כן, בחיפוש על גופו של אברהים התגלו סכינים נוספים, כאשר אחד הסכינים היה זהה לסכין שאותו שלפה ויידתה מראם לעבר איש כוחות הביטחון".

עוד עלה מההחלטה: "לגבי המאבטח הראשון, מחומר הראיות עולה כי הוא ירה ירייה אחת לעבר מראם בלבד, בעת שהיא שלפה את הסכין. בנסיבות שתוארו לעיל, מדובר בהגנה עצמית מובהקת ועל כן אין אשמה במעשיו של מאבטח זה. לגבי המאבטח השני – מחומר הראיות עולה כי מאבטח זה ירה הן במראם והן באברהים. לגבי הירי במראם, כפי שנקבע לגבי המאבטח הראשון, מדובר בהגנה עצמית מובהקת ועל כן אין אשמה בירי זה. לגבי הירי באברהים - עילת הגניזה היא חוסר ראיות, כיוון שלא ניתן לשלול את טענת המאבטח לפיה ירה באברהים במסגרת הגנה עצמית".

עו"ד שחר מנדלמן, שמייצג את השניים, מסר: "לשמחתי התקבלה ההחלטה המתבקשת. המאבטחים פעלו כשורה ועל פי הנהלים והצילו בפועלם חייהם של שוטרים וחיילים".

  • עוד באותו נושא:
  • קלנדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully