וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באיראן: גברים מאשימים מקורב לחמינאי באונס

סעיד טוסי, מקריא בקוראן הקרוב למנהיג העליון, מואשם על ידי כמה גברים שתקף אותם בזמן שהיו ילדים. "הוא בגד בי", סיפר אחד מהם. הוא דוחה זאת בתקיפות ובמערכת המשפט מזהירים משיתוף פעולה עם "תקשורת עוינת"

עריכה: יאיר דניאל

(איראן הציבה את מערכת ה-S-300 מחוץ למתקן בפורדו)

איש דת בכיר באיראן המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי נקלע לסערה חסרת תקדים ברפובליקה האסלאמית, לאחר שכמה גברים סיפרו כי תקף אותם מינית בזמן שהיו ילדים. סעיד טוסי, קורא בכיר בקוראן, דחה את הטענות הללו ואמר כי מדובר בניסיון להכפיש את שמו של חמינאי. ברשויות הבהירו כי הנושא בבדיקה והזהירו משיתוף פעולה עם "גורמים עוינים".

בשבוע החולף לפחות שלושה גברים העניקו ראיונות לשתי רשתות בשפה הפרסית האסורות לשידור במדינה, אחרי שהסיפורים הללו צצו קודם לכן ברשתות החברתיות. הם סיפרו כי מעשיו, שאירעו כשהיו בני 12 ו-13, כללו גם אונס. אישים רמי דרג כמו טוסי זוכים למעמד מכובד באיראן וטענות אלו הן נדירות וחריגות. באיראן, אפילו קיום יחסי מין מחוץ לנישואים אסורים, ויחסים הומוסקסואליים - כמו גם פדופיליה - עלולים להוביל לעונש מוות.

לפי ערוץ "קול אמריקה", לפני ארבע שנים הוגשו תלונות רשמיות נגד טוסי. בתחילה הוגש נגדו כתב אישם, אך זה בוטל בהמשך. המתלוננים, כולם בנים למשפחות עם רקע דתי, שברו את שתיקתם לבסוף והתראיינו גם לרשת BBC בשפה הפרסית. בהמשך קולות נוספים יצאו נגד מקריא הקוראן ועד כה עשרה אנשים התלוננו נגדו.

סעיד טוסי והמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. מרשת אל-ערביה, צילום מסך
סעיד טוסי ועלי חמינאי/צילום מסך, מרשת אל-ערביה

אחד מהמתלוננים, שדיבר רק בקול, אמר כי הוא הותקף בזמן שנסע לתחרות קריאת קוראן מחוץ למדינה יחד עם טוסי. "הוא נגע בגוף שלי בזמן שהיינו בטיסה. הוא תקף אותי", הוא אמר. "כשהגענו למלון, היינו אמורים ללכת לחדרים נפרדים אך הוא ארגן עבורנו חדר אחד. הייתי רק בן 12. הוא בגד בי. כשהתקלחתי, הוא נגיע ערום. הייתי בהלם, לא יכולתי לצרוח, הראש שלי היה נעול. הוא עשה את מה שעשה".

סדיק לריג'יאני, ראש מערכת המשפט, הגן על התנהלות בתי המשפט ושלח מסר מאיים המיועד למתלוננים. לדבריו, מי שמשתף פעולה עם "התקשורת העוינת", צריך להיענש, "כך שנדע מי נאמן למהפכה ומי לא". שתי הרשתות אסורות לשידור באיראן, אך רבים צופים בהן באמצעות לוויינים בלתי-חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully