וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 שנים להסכם השלום עם ירדן: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

26.10.2016 / 7:00

בשנת 1994 נחתם ההסכם שהסדיר את היחסים בין מדינות האויב. המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב קלינטון חוגגת יום הולדת 69. יתקיים דיון נוסף בעניינו של אלאור אזריה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הצבעה נוספת באונסק"ו בעניין ירושלים

חרדי מביט על הר הבית בירושלים, דצמבר 2011. רויטרס
לפני שבועיים התקבלה החלטה מעוררת מחלוקת. הר הבית/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי ארגון קשרי החינוך והתרבות של האו"ם, אונסק"ו, להצביע על הצעת החלטה נוספת בעניין ירושלים והמקומות הקדושים. זאת, שבועיים אחרי ההחלטה מעוררת המחלוקת של הוועד המנהל של אונסק"ו, לפיה אין קשר בין היהדות להר הבית והכותל המערבי. ועדת המורשת העולמית של הארגון, שבה חברות 21 מדינות, תצביע על הצעת החלטה שהוגשה על ידי כווית, לבנון ותוניסיה בשמם של ירדן והפלסטינים, המגנה את פעולותיה של ישראל בירושלים וקוראת לה להפסיק את הפגיעה במקומות הקדושים למוסלמים. ההצעה צפויה לעבור ברוב קולות נוכח רוב של מדינות מוסלמיות בוועדה.

דיון בעניינו של אלאור אזריה

דיון בעניינו של אלאור אזריה – בית הדין הצבאי ביפו 27.9. מגד גוזני
נמשך שלב העדויות. אזריה/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון בחודש מרץ האחרון. מדובר בדיון נוסף במסגרת שלב העדויות במשפטו של אזריה, שכלל כבר כמה מפגשים ובהם עדויות של מומחים רבים מטעם שני הצדדים. הדיון יתקיים בנוכחות הפתולוגית מטעם התביעה ורכז הביטחון של חברון, המשמש עד מטעם ההגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה עושים עם תלמידים אלרגיים במערכת החינוך?

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
הוועדות ידונו בהקצאת סייעות שילוו את התלמידים/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ועדות החינוך וזכויות הילד ידונו בתלמידים אלרגיים במערכת החינוך ובהתמודדות המערכת עם אותם התלמידים. ישנם תלמידים רבים שסובלים מאלרגיות שונות, חלקן מסכנות חיים. האלרגיות השונות עשויות לגרום נזק של ממש ילדים, ולעתים די בהימצאות המוצר בקרבת הילד כדי לסכן את חייו. על כן, ידונו הוועדות בהקצאת סייעות מטעם משרד החינוך שתפקידן ללוות את הילדים הסובלים מאלרגיות ולהשגיח על הסביבה. זאת, לנוכח הצמצום בהקצאת הסייעות בשנים האחרונות.

22 שנים להסכם השלום עם ירדן

רבין חוסיין קלינטון - טקס  הסכם השלום בערבה 1994. לשכת העיתונות הממשלתית
חוסיין, רבין וקלינטון בעת חתימת ההסכם ב-1994/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 22 שנים, בשנת 1994, נחתם הסכם השלום בין ישראל לירדן. במסגרת ההסכם הוסדרו הגבולות בין המדינות, הוסכם על נורמליזציה מלאה, הוחלט על אופן חלוקת המים, הוסדרו סוגיות ביטחוניות וכן נקבעו סעיפים בנוגע לירושלים. טקס חתימת ההסכם נערך במעבר הגבול בין המדינות באזור אילת, בנוכחות אורח הכבוד, נשיא ארצות הברית דאז – ביל קלינטון. בצד הישראלי היה זה ראש הממשלה יצחק רבין שחתם על ההסכם, ובצד הירדני היה ראש הממשלה עבד א-סלאם אל-מג'אלי. בטקס השתתפו גם המלך הירדני חוסיין, נשיא המדינה דאז עזר ויצמן ושר החוץ דאז שמעון פרס.

יום הולדת 69 להילרי קלינטון

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בעימות הנשיאותי האחרון בלאס וגאס. 20 באוקטובר 2016. AP
מזל טוב! קלינטון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון את יום הולדתה ה-69. קלינטון, שבעוד שבועיים תדע אם תהיה הנשיאה האישה הראשונה של ארצות הברית, מחזיקה בקריירה פוליטית ענפה; בעברה שימשה כסנטורית של מדינת ניו יורק וכן כשרת החוץ של ארצות הברית בכהונתו הראשונה של ברק אובמה. נוסף על כך, קלינטון הייתה הגברת הראשונה של ארצות הברית, כאשר בעלה, ביל קלינטון, כיהן כנשיא. גם אם תפסיד ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בבחירות בעוד שבועיים, קלינטון כבר עשתה היסטוריה בכך שהפכה לאישה הראשונה המועמדת לנשיאות מטעם אחת המפלגות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully