וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנית שטוענת שאיבגי תקף אותה: "הפרס שקיבל - נורמליזציה של הפשע"

ר' העידה במשטרה כי לפני כ-16 שנים הזמין אותה השחקן לחדרו במלון, שם נשכב עליה והחדיר את ידו מתחת לחולצתה. על רקע הענקת פרס השחקן לאיבגי במסגרת פסטיבל חיפה, אמרה בריאיון באולפן וואלה! NEWS: "לאט לאט חוזרת הלגיטימיות והאדם יחזור לחיים רגילים"

עריכה: ניר חן

השחקנית ר', אחת העדות בפרשת ההטרדות המיניות לכאורה של משה איבגי, התייחסה היום (שלישי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS על זכייתו בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2016. "הרגשתי שזה נורמליזציה של הפשע", העידה ר' על תחושותיה. "לאט לאט חוזרת הלגיטימיות בזחילה ועוד מעט האבק יכסה את הידיעות העיתונאיות והאדם יחזור לחיים רגילים".

זכייתו של איבגי בפרס בפסטיבל חיפה בתחילת השבוע בצל המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין הטרדות מיניות עוררה תגובות זועמות רבות, בין השאר מצד חברות כנסת, ארגוני נשים ובציבור הרחב ברשתות החברתיות. "הרגשתי בחילה", תיארה ר' את הרגע שבו קיבלה את ההודעה על זכייתו.

לדבריה של ר', שהוזמנה להעיד במשטרה עם התפוצצות הפרשה, לפני כ-16 שנים, כששיחקה עם איבגי בהצגת תיאטרון, היא הוזמנה על ידו לבית מלון שבו התאכסן כי להתאמן על התסריט. "הוא היה בצילומים אז לא היה לו זמן לעשות חזרות על בימת התאטרון", סיפרה לפני כחצי שנה עם התפוצצות הפרשה, שנחשפה בוואלה! NEWS. "הוא ביקש שאגיע למלון. זה לא מובן מאליו ששחקן מזמין שחקנית למלון. הוא תיאר זאת כאילו הוא רוצה לתת מזמנו לחזרות. הגעתי לשם ותוך זמן קצר מאוד הוא השכיב אותי אחורנית על המיטה ונשכב עליי כשהיד שלו הגיעה מתחת לחולצה שלי. היה ברור שהוא מצפה שמפה נתקדם", העידה. על עדותה של ר' חלה התיישנות ולכן היא לא נכללת בהמלצה לדין.

עוד בוואלה! NEWS:
זעם בעקבות זכיית משה איבגי בפסטיבל חיפה; נבדקת אפשרות שלילת הפרס
למרות המחאה: זכייתו של משה איבגי בפסטיבל חיפה לא תישלל

נורמן עיסא ומשה איבגי בפסטיבל חיפה. גלית רוזן,
"הרגשתי בחילה". איבגי עם הפרס שקיבל/גלית רוזן

ר' אמרה היום כי כמישהי שטענה שהותקפה על ידי השחקן היה זה בלתי מקובל בעיניה שהוא כלל היה מועמד לפרס. בהמשך הריאיון באולפן היא סיפרה על מה שעברה אז עם השחקן. "כשאני מספרת את זה אני עדיין רועדת. כשקורה לנו משהו כזה אנחנו לוקחת על עצמנו אשמה: איך לא עצרנו בזמן, איך לא ידענו להגיב נכון ברגע. החברה שלי שהותקפה על ידו לא מסוגלת לספר את זה משום שהיא מרגישה אחראית על זה שהיא הייתה שם", הוסיפה.

שלשום אמרה פנינה בלייר, המנהלת האמנותית של פסטיבל חיפה, לוואלה! NEWS כי "ההתלבטות הייתה מאוד קשה. אני קרועה בעניין הזה. יכול להיות שנעשה חשיבה מחודשת בעניין זכייתו של איבגי". אולם כעבור יום, מסרה הנהלת הפסטיבל כי זכייתו של משה איבגי לא תישלל. "חבר השופטים המקצועי בוחר את הזוכים על פי יכולות המשחק בלבד, כפי שבאו לידי ביטוי בהופעתם בסרט. אין מקום שהנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה תעמיד בספק את ההחלטה המקצועית של חבר השופטים במקרה זה", מסר ההנהלה. ר' התאכזבה מתגובתה של בלייר. "זו הדוגמה המובהקת של תגובות נשים כשנושא של תקיפה מינית עולה. משום שהיא אישה, היא לא יכולה להרשות לעצמה עמדה רכרוכית כל כך", אמרה בריאיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרת התרבות מירי רגב במסיבת עיתונאים לאחר טקס פרסי אופיר. מגד גוזני
גינתה את מועמדתו לפרס. רגב/מגד גוזני

לפחות שבע חברות כנסת הביעו את מחאתן על הענקת הפרס, ובהן שרת התרבות והספורט מירי רגב. "בנסיבות שבהם מתנהל הליך משפטי בעבירה שאין להקל בה ראש, נכון הייתה עושה הנהלת הפסטיבל אם לא הייתה מביאה כלל את מועמדותו בטרם יתבהרו כל החשדות כלפיו", אמרה. מהצד השני של המפה הפוליטית, יו"ר מפלגת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, כתבה היום בפייסבוק: "16 נשים התלוננו שמשה איבגי הטריד או תקף אותן מינית, ולגבי שלוש מהתלונות יש תשתית ראייתית, אבל זה לא עניין את חברי ועדת הפרס או את האנשים שהגישו את המועמדות. הפרס הזה מבזה את כל הגורמים המעורבים: את ועדת הפרס, את הפסטיבל שבמסגרתו הוא מוגש, את הנשים שהתלוננו ואת כל קהילת הקולנוע הישראלית".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני קראה לשופטים להתבייש בעצמם. "אתם בפיגור ניכר אחרי הציבור. משתרכים מאחור. עולם הערכים שלכם משובש ותקוע". עוד הביעו את מחאתן חברות הכנסת איילת נחמיאס ורבין, קסניה סבטלובה ומרב מיכאלי מהמחנה הציוני, וחברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ. "זה משדר מסר שפגיעה בנשים זה לא נורא, שאפשר למחול על זה כל עוד אתה שחקן טוב, חייל מהולל או מצביא דגול", אמרה רוזין לוואלה! NEWS.

משה איבגי. גלית רוזן,
המשטרה המליצה להעמידו לדין. איבגי/גלית רוזן

בחודש פברואר פורסם תחקיר וואלה! NEWS שחשף את עדויותיהן של נשים שטוענות להטרדה מינית מצד השחקן איבגי. עשר נשים העידו בפני וואלה! NEWS וכחמש נשים נוספות העידו לכלי תקשורת נוספים בטענה כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן. שתיים מהנשים העידו כי זמן קצר לאחר שדחו נשיקה בכפייה מצד איבגי, הן פוטרו מעבודתן. שתיהן נשלחו לבדיקת פוליגרף ואובחנו דוברות אמת.

השחקן טען בתגובה לתחקיר: "מעולם לא פגעתי באישה". בעקבות תחקיר וואלה! NEWS, המשטרה פתחה בחקירה, גבתה עדויות רבות ובסיומה המליצה לפרקליטות להעמיד את איבגי לדין בגין עבירות מין בשלוש נשים. לטענת המשטרה, מפרטי החקירה עולה כי איבגי ביצע עבירות מין בשלוש נשים במהלך עבודתם המשותפת, תוך ניצול מעמדו.

קריאה לביטול הפרס שניתן לאיבגי נשמעה גם משלוש ארגוני נשים, נעמ"ת, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ו"אחת מתוך אחת". יו"ר "אחת מתוך אחת", עו"ד גל שרגיל, אמרה לוואלה! NEWS: "הענקת הפרס על ידי פסטיבל חיפה פוגע בכל הנפגעות שהעידו במשטרה, ובכל אלו אשר פחדו. הענקת הפרס נותנת גב לאדם שחשוד בהטרדה מינית, ומפנה עורף לנפגעות הטרדה מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully