וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משטרת הפיפי" נחושה להציל את הכנסייה הגבוהה בעולם

25.10.2016 / 8:15

קירות הכנסייה בעיר או?ל?ם שבדרום גרמניה הפכו לאתר פופולרי בקרב גברים מקומיים להטלת מימיהם. מומחים חוששים כי קירות המבנה בן 639 השנים עלולים להישחק בשל המפגשים התכופים עם החומצות והמלחים שמשאירים המבקרים במקום

הכנסייה הגבוהה ביותר בעולם בעיר אולם שבגרמניה. AP
הקנסות נגד מי שמטילים את מימיהם הוכפלו. הכנסייה באו?ל?ם/AP

הכנסייה הגבוהה ביותר בעולם, שנמצאת בעיר או?ל?ם שבגרמניה, ניצבת בפני אחת הבעיות החמורות מאז הקמתה, לפני 639 שנים. בנוסף להיותה מקום תפילה, הכנסייה, הממוקמת בעיר הדרומית, היא גם מוקד להטלת שתן בידי גברים מהאזור. כעת, מומחים מזהירים מפני שחיקתה של האבן המרכיבה את קירות הכנסייה, כתוצאה מהמפגשים התכופים עם החומצות והמלחים שבשתן.

מוקדם יותר השנה, העירייה החליטה להכפיל את גובה הקנסות שיוטלו על אלה שיתפסו מפרים את החוק, ועתה הם עומדים על מאה יורו. למרות זאת, לא הורגש שינוי משמעותי בתדירות הפרת החוק.

הכנסייה הגבוהה ביותר בעולם בעיר אולם שבגרמניה. GettyImages
אירועים ציבוריים רבים נערכים בסמוך למבנה. הכנסייה באמצע המאה ה-19/GettyImages

"אני עוקב אחרי העניין בחצי השנה האחרונה ועדיין, המקום מכוסה בקיא ובשתן", אמר מיכאל הילברט, ראש המחלקה האחראית על הבניין, לעיתון המקומי "זודווסט פרסה". עוד הוסיף הילברט כי הוא אינו "משטרת השתן", אבל מבקש שתינקט פעולה רשמית נגד הבעיה האנטי-חברתית. "העניין הוא שימור החוק והסדר", אמר. לדבריו, מכיוון שהכנסייה והשטח שמחוץ לה משמשים מקום מפגש ומארחים אירועים רבים, על מארגני אירועים אלה לספק שירותים ציבוריים לטובת האורחים, כדי שיפסיקו להשתמש בקיר הכניסה לכנסייה במקום.


דוברת העירייה אמרה ל"זודווסט פרסה" כי מאז שהמשטרה עורכת סיורים תכופים באזור, אף אחד לא נתפס בשעת מעשה. והוסיפה כי לפי נתוניה, לא חל שינוי בהיקף הפרת החוק בכנסייה מאז הוכפלו סכומי הקנסות. "הבעיה ככל הנראה תימשך כל עוד יש אנשים", אמרה.

גובהו של צריח הכנסיה הוא כ-162 מטרים, ולעיתים קרובות מתייחסים אליו כאל קתדרלה בגלל גובהו. אבן החול שלו עברה לאחרונה שיפוץ יקר, כך דווח בעיתון "דויטשה וולה". ברשת BBC דווח כי בעוד הכנסייה בעיר או?ל?ם נחשבת בעיני רבים לכנסייה הגבוהה בעולם כרגע, היא לא תישאר כך לזמן רב. כשיסתיימו השיפוצים בכנסיית "סגרדה פמיליה" המפורסמת בברצלונה, יצירתו של גאודי, המתנשאת לגובה 172.5 מטרים, היא זו שתישא את התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully