וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בליטא: מפלגת החקלאים ניצחה בבחירות ותרכיב קואליציה

24.10.2016 / 14:35

לראשונה זה 15 שנה צפוי להתמנות ראש ממשלה שלא יגיע מגוש המרכז. "הספיק לנו", אמר המועמד לתפקיד ממפלגת "החקלאים והירוקים". בקמפיין המפלגה הובטח ליצור בנק ממשלתי שיתחרה בבנקים המסחריים ולהפוך את ענף האלכוהול למונופול

אישה מצביעה בבחירות בליטא, אוקטובר 2016. רויטרס
אזרחית ליטא מצביעה בקלפי יחד עם הכלב שלה/רויטרס

תוצאות הסיבוב השני של הבחירות הכלליות בליטא מצביעות על מהפך ונראה כי לראשונה זה 15 שנה, ראש הממשלה לא יגיע משורות גוש המרכז. מפלגת "החקלאים והירוקים" הכריזה אתמול (ראשון) על ניצחון והודיעה כי תתחיל מיד בדיונים להרכבת הקואליציה והממשלה יחד עם מפלגות "איגוד המולדת" והסוציאל-דמוקרטים. על פי תוצאות הבחירות, המפלגה זכתה ב-54 מושבים בפרלמנט מתוך 141, ובכך הפכה למפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט בווילנה.

"הממשלה שלנו תהיה שקופה, אחראית, מקצועית ונחושה", אמר סאולוס סקברנליס, מי שהוביל את המפלגה לניצחון ומועמד להיות ראש הממשלה הבא של ליטא. הוא התייחס לשנים הרבות שבהן הממשלה הורכבה ממפלגות הסוציאל-דמוקרטים ואיגוד המולדת, ואמר: "אני חושב שהספיק לנו". סקברנליס אמר עוד כי מפלגתו תחל מיד במשא ומתן הקואליציוני.

עוד בוואלה! NEWS:
תחקיר BBC: קטינים סורים מייצרים בגדים בטורקיה - לאסוס, זארה ומנגו
ליברמן לעיתון פלסטיני: "אם חמאס יעצור את הירי, נקים נמל ימי"
מטה קמפיין הבחירות של טראמפ מודה: "אנחנו בפיגור"

המועמד לראשות ממשלת ליטא סאולוס סקברנליס, אוקטובר 2016. AP
"ממשלה שקופה ונחושה". המועמד לראשות הממשלה סאולוס סקברנליס/AP

איש העסקים העשיר רמונאן קרבוסקיס, העומד בראש המפלגה המנצחת, הוסיף: "איני מכיר תחום אחד שבו מדיניות הממשלה הנוכחית לא זקוקה לשינוי, פרט למדיניות החוץ שאותה יש להמשיך".

בשבועות שלפני הבחירות הבטיח קרבוסקיס לבוחרים כי ממשלה בראשות מפלגתו תהיה פעילה יותר בתחום הכלכלי על ידי יצירת מונופול בתחום מכירת האלכוהול והקמת בנק ממשלתי שיתחרה בבנקים המסחריים. כמו כן, הוא ציין שמפלגתו לא תכיר חוקית בזוגות חד-מיניים. עם זאת, מומחים טוענים כי קשה לחזות את הדרך שבה תבחר ממשלה בראשות מפלגת החקלאים והירוקים לצעוד, משום שהמצע שלה מלא סתירות. הממשלה החדשה צפויה להתחיל בתפקידה בחודש דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully