וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתאום אני קולט זנב": להקת דולפינים נצפתה מול החוף בקריית ים

24.10.2016 / 12:32

ארבעה דולפינים, בהם אם וגור, נראו במרחק של 200 מטרים מחוף זבולון שבקריית ים. אחד המצילים בחוף תיעד את הלהקה. כעבור שעתיים הם נעלמו, ונצפו באזור שבי ציון. "זה לא דבר שרואים כל יום"

איתן חרמון ותמר הופמן

להקת דולפינים נראתה הבוקר (שני) שוחה בקרבת החוף בקריית ים. הדולפינים תועדו על ידי איתן חרמון מסוכת המצילים של חוף זבולון, שהבחין בהם כשהגיע לחוף. לדבריו, חשב תחילה כי מדובר בדג גדול ששוחה מול החוף, אך כשהתבונן מבעד למשקפת גילה ארבעה דולפינים.

חרמון הוסיף כי הדולפינים שחו במרחק של 200 מטרים מהחוף. לאחר תצפית של 20 דקות מעל סוכת המציל, הוא החליט להיכנס אל תוך המים עם סירת ההצלה. חרמון שהה במים כשעה לצד הדולפינים ששחו וקיפצו מתחת ומעל לסירה.

ממרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל (מחמל"י) נמסר כי הדולפינים בקריית ים משתייכים לזן דולפינן מצוי. בלהקה היו גם אם וגור ששחה לצדה ולא עזב אותה. בשעה 08:55 הלהקה נעלמה. זמן קצר לאחר מכן התקבל דיווח של מועדון הצלילה "אינדיגו" משבי ציון כי ארבעה דולפינים נצפו מתחת לספינתם, שיצאה לכיוון חיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
צלילות וקפיצות במים: צפו בלהקת הדולפינים השובבה מול חופי הארץ
משתעשעים בים: צפו בלהקת הדולפינים שמשתכשכת מול חופים בדרום
צפו: להקת דולפינים הפתיעה חבורת מפליגים מול חופי אשקלון

להקת דולפינים נצפתה מול חופי קריית ים, 24 באוקטובר 2016. ספק 500
שחו וקיפצו מתחת ומעל לסירה. הדולפינים בקריית ים, היום/ספק 500

"כמו בכל יום הגעתי לים ב-6:30 בבוקר. פתחתי את הסוכה, ארגנתי את הציוד וב-6:45 פתחתי את חלונות הסוכה והתחלתי להשקיף לים. פתאום הבחנתי בשפריצים בעומק המים. לקחתי מיד את המשקפת כדי לבדוק אם מישהו צריך עזרה", סיפר חרמון לוואלה! NEWS. "הראות הייתה מדהימה, הים פלטה, ואז אני קולט זנב של אחד הדולפינים במרחק של כ-200 מטר מהחוף. הם התחילו לעשות רונדלים ואני נרגש כולי, לקחתי את החסקה ואת המצלמה כשאליי הצטרפו עוד כמה חבר'ה על סאפים".

לדבריו, "זאת הייתה חוויה מדהימה. גם עכשיו, חצי יום אחרי שזה קרה האדרנלין שלי עדיין גבוה. זה לא דבר שרואים כל יום - להקת דולפינים כל כך קרובה לחוף. אני מגיל עשר בים ובמשך קרוב ל-30 שנה מעולם לא ראיתי כאן מחזה כזה. גם אבא שלי שהיה 30 שנה מנהל החוף ראה להקה של דולפינים מול החוף אולי רק פעם או פעמיים במהלך כל שנות העבודה שלו בחוף זבולון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully