וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד מפתיע: עיראק אסרה על מכירת אלכוהול במדינה

השמרנים בפרלמנט העבירו חוק האוסר על מכירה, ייבוא וייצור אלכוהול בטענה כי הדבר נוגד את האסלאם. המתנגדים טוענים כי תומכי החוק ניצלו את המצב במוסול כדי להעביר את המהלך בחטף

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הכוחות העיראקיים מתקדמים מהר מהמתוכנן במוסול)

הפרלמנט בבגדאד העביר אתמול (שבת) במפתיע חוק האוסר על מכירה, ייבוא וייצור משקאות אלכוהוליים במדינה. תומכי האיסור טוענים כי מכירת אלכוהול נוגדת את האסלאם והדבר אינו חוקתי, אולם מתנגדי האיסור, נתמכים גם הם בחוקה העיראקית, אומרים כי המהלך פוגע בחופש הדת של מיעוטים במדינה, כגון האוכלוסיה הנוצרית. מתנגדי החקיקה החדשה הודיעו כי יפנו לבית המשפט בניסיון לבטל את האיסור.

מאז נפילת סדאם חוסיין בשנת 2003, בתי עסק המוכרים אלכוהול נמצאים תחת מתקפות חוזרות בבגדאד ובערים אחרות. על אף שמשקאות אלכוהוליים אינם נפוצים במסעדות ובבתי מלון במדינה, רבים טוענים כי אזרחים רבים נהנים מהטיפה המרה. הם רוכשים משקאות אלכוהוליים בחנויות קטנות ובברים הפזורים ברחבי הבירה.

לקריאה נוספת:
חיל האוויר המצרי תקף בסיני: "כ-70 לוחמי דאעש נהרגו"
ח"כ חזן נגד יו"ר הקואליציה: "ביטן התבלבל, אנחנו לא בקוריאה הצפונית"
"אירוע חריג": התפתחות משמעותית בחקירת הפיגוע בגבעת התחמושת

גבר עיראקי עומד בחנות משקאות אלכוהוליים בבגדאד, 2007. AP
"נוגד את חוקי האסלאם". גבר עיראקי בחנות אלכוהול/AP

חבר הפרלמנט העיראקי עמאר תומא, התומך באיסור על מכירת משקאות אלכוהוליים, הצדיק זאת בטענה שמכירת משקאות כאלה נוגדת את החוקה התומכת באיסורים שבדת. גורם רשמי בבגדאד ציין כי החוק החדש נחקק בצעד של הרגע האחרון על ידי חברי הפרלמנט השמרנים.

ואולם מתנגדי האיסור טוענים כי מדובר בניצול של הלחימה נגד דאעש במוסול, דבר שריכז את תשומת הלב של המדינה כולה. לפני כשבוע פתח צבא עיראק, יחד עם מיליציות נוספות ועם סיוע אמריקני וטורקי, בקרב על מוסול, המאחז הגדול ביותר של דאעש במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully