וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אותרו שרידי "קרוב משפחתה" של המפלצת מלוך נס

28.10.2002 / 14:47

חשמלאי חובב מאובנים נתקל במקרה במה שזוהה כעצמות דינוזאור בן 132 מיליון שנה; התגלית מילאה לחוקרים חלל של 100 מיליון שנה; מרבית שרידי הייצור נמצאו שלמים; האגדה הפכה למציאות

חובבי המפלצת הסקוטית האגדית "נסי" השוכנת באגם לוך נס, ישמחו לשמוע כי במקום אחר בבריטניה נמצאו שרידי "קרוב משפחתה". היצור, שהוגדר דינוזאור ארוך צוואר, נהג לשחות במימי צפון יורקשייר לפני כ-132 מיליון שנה.

העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" חושף כי שלד של הזוחל הימי, באורך כארבעה וחצי מטרים, אותר על צוק ליד העיר סקארבורו. מדובר בתגלית המשמעותית ביותר שהתרחשה בעשור האחרון, באחד האזורים הגאולוגיים החשובים בעולם.

שרידיו של פליזאורוס, שחי לפני כ-200 מיליון שנה, אותרו בעבר בעיר שכנה, ועצמותיהם של יצורים נוספים מלפני 90 מיליון שנה נמצאו כבר בארה"ב. משמעות התגלית האחרונה היא מילוי חלל של כ-100 מיליון שנה, שבהן לא אותרו בעלי חיים בממדים כאלה.

המדענים חייבים לתת את הקרדיט על התגלית החשובה לחשמלאי חובב מאובנים בשם נייג'ל ארמסטרונג, שהבחין בעצמות היצור לאחר שהתרחשה מפולת אדמה באזור. ארמסטרונג זיהה שמדובר בעצמות חריגות והחל לחפור במעלה המצוק, שם מצא את המשך השלד של הדינוזאור. החוקרים הודו כי אם החשמלאי הסקרן לא היה מודיע על תגליתו, השיירים היו נסחפים לים הקרוב. "זה היה סיכוי של אחד למיליון, מכיוון שהוא ידע במה הוא מסתכל", אמר ראש פרויקט ההצלה, וויל וואטס.

הצוות שגויס לחלץ את השיירים הפרה-היסטורים, נאלץ להעביר למקום תשעה טון גבס, כדי לשמור על שלמות השלד. 75 אחוז מעצמות הדינוזאור נמצאו בשלמותן. בדרך כלל נאלצים מוזיאונים למלא חללים רבים בחומר המדמה את העצמות. אוצר מחלקת הגאולוגיה של מוזיאון לסיטר כינה את התגלית "ראשונה בעולם", והסביר כי היא מילאה חור גדול בידע האנושי.

ראש צוות ההצלה אמר כי אינו מאמין בקיומה של המפלצת נסי, אך הודה כי היצור שנמצא דומה למה שראו בדימיונם המבקרים בלוך נס. "היא היתה שוחה כשראשה מחוץ למים ונראתה בדיוק כמו התצלום של נסי שהוכח כמזויף", אמר וואטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully