וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הרחיקה את מארגני ההפגנה נגד הופעת תאמר נפאר בחיפה

18.10.2016 / 8:45

השניים, פעילי מפלגת הליכוד בעיר, ביקשו מהקהל הרחב להגיע ו"לפוצץ את האירוע" והביאו גם להתערבותה של השרה מירי רגב בסוגיה, שקראה לעירייה לבטל את ההופעה. "אין לי שום כוונה לתת להם להשתיק אותי", אמר נפאר

תאמר נפאר אופיר 2016. יותם רונן
"אין מקום להופעה של מי ששר נגד העם היהודי". נפאר בטקס פרסי אופיר האחרון/יותם רונן

משטרת ישראל הודיעה אמש (שני) על הרחקת מארגני ההפגנה הערב בחיפה נגד הופעת הראפר הערבי תאמר נפאר על רקע הסערה שהתעוררה בסוף השבוע ובמהלך החג. על המורחקים, אושר טאקטש, דוברה של חברת הכנסת נאווה בוקר (הליכוד) ודניאל סיגלוב, יו"ר תא הליכוד באוניברסיטת חיפה, נאסר להגיע אתמול והיום לגן האם בעיר, שם תתקיים הערב ההופעה.

בימים האחרונים התעוררה ברשתות החברתיות מחאה בעקבות ההופעה המתוכננת, שנערכת בחסות עיריית חיפה ובמסגרת פסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי בעיר. הסערה החלה בסטטוס שפרסם טקאטש ביום חמישי האחרון בפייסבוק. "עיריית חיפה הזמינה את תאמר נפאר (אותו אחד ששר את שיריו של דרוויש) להופיע לרגל חג סוכות ב-18.10 בגן האם. לשמח אותנו לפני החג בקצת שירים על אכילת בשר של יהודים", כתב.

"אנו, צעירי הליכוד חיפה ותא לביא באוניברסיטת חיפה, מתכוונים לפוצץ את האירוע, זאת במידה והעירייה לא תבטל את האירוע. אם לא יבטלו - אנחנו נפוצץ את ההופעה!", הוסיף טקאטש, ממייסדי צעירי הליכוד חיפה. בנוסף לכך, בפוסט בעמוד של תא הליכוד באוניברסיטת חיפה תחת הכותרת "מבטלים את הופעתו המתוכננת של תאמר נפאר בחיפה", נכתב: "לא ניתן במה לזמר אשר שר את מילותיו של שונא ישראל. אין מקום להופעה של זמר אשר שר מילים של זה שכתב שירים נגד העם היהודי. ומעודד בגלוי רצח יהודים. ואשר ברפרטואר שלו ישנו שיר שנקרא 'אני טרוריסט' וחלק מהמילים הם: 'דמוקרטיה? ואללה, אתם כמו הנאצים מרוב הפעמים שאנסתם את הנפש הערבית'". בעמוד הזמינו את הציבור להפגין באירוע - אם לא יבוטל.

עוד בוואלה! NEWS:
ביזיון בטקס פרסי אופיר 2016: רגב צעקה על הקהל: "יש פה הרבה גרבוזים ואורשרים"
"לא ניקח חלק בליבוי היצרים": אסתי זקהיים בטור מיוחד בעקבות סערת פרסי אופיר
ח"כ עודה על טקס אופיר: "רגב משתמשת בביזוי זיכרון השואה"

המחאה נגד הופעתו של הראפר תאמר נפאר בחיפה, אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
הקריאה להפגנה נגד קיום ההופעה, כפי שפורסמה בעמוד הפייסבוק של תא הליכוד באוניברסיטת חיפה/צילום מסך, פייסבוק

שרת התרבות מירי רגב, שנחשפה למחאה המתעוררת, הצטרפה אליה וכתבה מכתב לראש העיר חיפה, יונה יהב, בבקשה לבטל את הופעתו של נפאר. "צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות בוחר לתת במה ליוצר כמו תאמר נפאר אשר בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי", כתבה רגב. בנוסף לכך, ציטטה רגב משירו של הראפר "אני טרוריסט". היא הוסיפה: "אני פונה אליך לשקול שנית את החלטת העירייה לתת במה לתאמר נפאר בפסטיבל כה חשוב שיש לו זה מכבר אופי ממלכתי".

עיריית חיפה הגיבה בתחילה כי הראפר החליט לבטל את ההופעה ביוזמתו, לאחר שהתבקש לשנות את מועד תחילתה, אך לאחר מכן חזרה בה וכתבה כי המופע יתקיים כמתוכנן. תאמר נפאר עצמו הגיב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו: "פתאום אני שומע בתקשורת שעיריית חיפה הודיעה שאני ככל הנראה מבטל את ההופעה שלי. אז אני מבין שהעירייה תחת לחצים של שרת התרבות ולהקת הגזענים שלה, ומקווה שאני אבטל". נפאר הבהיר: "אין לי שום כוונה לתת להם להשתיק אותי ומחכה לפגוש את כולכם ביום שלישי בחיפה". מעיריית חיפה נמסר לבסוף: "אנו מצרים על הפרחת השבמועות המיותרות ומזמינים את הציבור לבוא וליהנות מאירוע המקדם שיתוף והידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully