וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום עצוב": הפנדה הענקית המבוגרת בהיסטוריה מתה בהונג קונג

ג'יה ג'יה שציינה לאחרונה את יום הולדתה ה-38 הורדמה באושן פארק, בו חיה ב-17 השנים האחרונות, לאחר שהיא איבדה עניין במזון ואת היכולת ללכת. "היא תחסר לנו מאוד", אמר מנהל הפארק

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: ג'יה ג'יה חוגגת יום הולדת 37, בשנה שעברה)

דובת הפנדה הענקית המבוגרת בהיסטוריה מתה היום (ראשון) בביתה באושן פארק בהונג קונג. לג'יה ג'יה, שפירוש שמה הוא "טוב", מלאו לאחרונה 38 שנה – 114 בשנים של בני אדם. בשבועיים האחרונים חלה הידרדרות במצבה, וצריכת המזון היומית שלה צנחה מיותר מעשרה קילוגרמים ביום לפחות משלושה. גם משקלה ירד מ-71 קילוגרמים ל-67.

דוברת הפארק סיפרה כי בימים האחרונים היא בילתה זמן רב יותר בשינה ולא גילתה עניין במזון או בשתייה. הבוקר החמיר מצבה של ג'יה ג'יה. היא לא הייתה מסוגלת עוד ללכת והעבירה את היום בשכיבה. כדי למנוע ממנה סבל החליטו וטרינרים להרדימה. ד"ר פאולו מארטלי, מנהל השירותים הווטרינריים בפארק, ביצע את ההליך בסביבות 18:00 (שעון מקומי).

עוד בנושא:
מתיקות על: 23 גורי פנדה פוגשים את העולם לראשונה
הקרב על הבמבוק: פנדה נפלה מעץ בזמן שאכלה - ונקלעה לתגרה
סוף דוב: מומחים מסכימים כי הפנדה כבר לא בסכנת הכחדה

ג'יה ג'יה, הפנדה המבוגרת בעולם, חוגגת יום הולדת 37 באושן פארק בהונג קונג, יולי 2015. AP
ג'יה ג'יה חוגגת את יום הולדתה ה-37, בשנה שעברה/AP

ג'יה ג'יה נולדה ב-1978 בטבע במחוז סצ'ואן שבסין. בשנת 1999 היא ניתנה במתנה להונג קונג, כדי לסמן את מסירת העיר האוטונומית למחצה על ידי בריטניה שנתיים קודם לכן. בתקופה שבה חיה בפארק היא נחשבה שקטה, חביבה ובעלת אינסטינקטים אימהיים חזקים.

פנדות חיות בדרך כלל עד גיל 20 בממוצע בטבע ובשבי הן מגיעות לגיל 25, כך שגילה של ג'יה ג'יה היה חריג במיוחד. בשנים האחרונות היא סבלה מהידרדרות במצב הבריאות בחודשי הקיץ, בשל גילה המופלג. "ג'יה ג'יה הייתה בת משפחה שבילתה 17 שנים נפלאות עם תושבי הונג קונג", אמר מנהל הפארק, ליאו קונג לין-צ'ננג. "היא תחסר לנו מאוד".

ג'יה ג'יה, הפנדה המבוגרת בעולם, באושן פארק בהונג קונג, אוגוסט 2016. AP
"הייתה בת משפחה שבילתה 17 שנים נפלאות עם תושבי הונג קונג". ג'יה ג'יה/AP

דובר הממשלה הביע צער על מותה של הפנדה והביע את הערכתו לצוות הפארק על הטיפול בג'יה ג'יה ועל תחזוקת הפארק. "זה יום עצוב", הוסיף. דוברת הפארק אמרה כי מוקדם מדי להחליט אם לבקש מבייג'ינג עוד פנדה ענקית. היא הוסיפה כי נושא הטיפול בגופה טרם נדון בין הונג קונג לרשויות בסין.

באושן פארק נותרו כעת שלוש פנדות. יינג יינג ולי לי, שתיהן בנות 11 ומצבן הבריאותי טוב. אן אן, הפנדה הענק הזכר השני המבוגר בעולם, בן 30. הוא כבר מקבל טיפול גריאטרי עבור לחץ הדם ממנו הוא סובל וכאבי פרקים.

(עדכון אחרון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully