וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בשיגור טיל בליסטי

על פי הודעת הפנטגון הניסוי, שנערך בצפון-מערב המדינה המבודדת, נכשל. עוד נמסר כי וושינגטון "מגנה בכל תוקף" את הניסוי ותפנה לאו"ם בעניינו. בספטמבר טענה פיונגיאנג כי הצליחה לייצר ראש קרב גרעיני שטיל בליסטי יכול לשאתו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(צבא קוריאה הצפונית ציין את הצלחת ניסוי הגרעין הגדול ביותר שערכה המדינה במסדר חגיגי, בחודש שעבר)

ארצות הברית הודיעה אמש (שבת) כי אנשי משרד ההגנה במדינה זיהו ניסיון שיגור כושל של טיל בליסטי שערכה קוריאה הצפונית. על פי הודעת הפנטגון, הניסוי נערך באזור העיר קוסונג שבצפון-מערב המדינה. "אנו מגנים בכל תוקף את הניסוי הזה כמו את ניסויי הטילים הקודמים שביצעה קוריאה הצפונית", אמר דובר מטעם הפנטגון, גארי רוס. הוא הוסיף כי ארצו תפנה לאו"ם על מנת לגייס את הקהילה הבינלאומית לראות במשטר בפיונגיאנג אחראי למעשיו. בנוסף, הדגיש רוס את מחויבותה של ארצות הברית להגנה על בנות בריתה במזרח אסיה, בהם קוריאה הדרומית ויפן.

דובר מטעם צבא קוריאה הדרומית מסר הלילה כי הטיל ששוגר היה ככל הנראה מדגם "מוסודן" והוסיף כי הניסוי נכשל. עוד נמסר כי הניסוי "מהווה הפרה ברורה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם". הדובר גינה את הניסוי, אותו כינה "פרובוקציה בלתי-חוקית של הצפון".

בתחילת חודש ספטמבר ערכה פיונגיאנג ניסוי גרעיני חמישי בעשור האחרון, הנחשב לעוצמתי ביותר עד כה. הניסוי לווה בהודעה על פיתוח ראש קרב גרעיני קטן דיה כדי להרכיבו על טיל בליסטי. אף על פי שלא ניתן היה לאשר את ההודעה, גורמים בקוריאה הדרומית הביעו את חששם כי הצפון מתקרב להשגת הטכנולוגיה הדרושה לכך. במשרד ההגנה של ארצות הברית הביעו ספק בהודעה.

כתבות נוספות מהעולם:
סבב השיחות על סוריה תם ללא פריצת דרך: "היה קשה ומתוח"
לפני הקרב על מוסול: 55 הרוגים בסדרת פיגועים של דאעש בעיראק
בשורה לתיירים: ארה"ב הסירה המגבלה על הבאת סיגרים ורום מקובה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במשרד הביטחון לרגל השנה החדשה, 10 בינואר 2016. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, סוקר מסדר צבאי/רויטרס

בהמשך לניסוי מהחודש שעבר פרסמו מומחים בתחום הנשק הגרעיני הערכות לפיהן המדינה המבודדת צפויה להגיע עד סוף השנה הנוכחית לכמות חומר גלם המספיקה לייצור 20 פצצות גרעין. זאת, בהסתמך על מאגר הפלוטוניום הקיים שהיא מחזיקה ועל שדרוג שנערך למתקנים להעשרת אורניום במדינה. עוד העריכו המומחים כי במהלך העשור האחרון, ואף יותר מכך, פעל המשטר בפיונגיאנג להעשרת אורניום ברמה הנדרשת לפיתוח נשק גרעיני.

חייל צפון קוריאני צופה בשידורי הטלוויזיה לאחר ניסוי הגרעין. רויטרס
חייל בצבא קוריאה הצפונית צופה בדיווח על ניסוי הגרעין בחודש שעבר/רויטרס

בצל הניסויים שערכה בחודשים האחרונים קוריאה הצפונית הגבירו בסיאול ובוושינגטון את מאמצי ההרתעה כלפי פיונגיאנג. במהלך שבועיים לאחר ניסוי הגרעין בחודש ספטמבר ערך חיל האוויר של צבא ארצות הברית שני מטסים מעל שמי קוריאה הדרומית. במטס שנערך ב-21 בחודש השתתפו שני מפציצים מדגם B1-B, המוצבים בבסיס אמריקני בגואם, ואחד מהם אף נחת בבסיס אווירי מדרום לסיאול.

בהמשך למטס חשף צבא הדרום את קיומה של יחידת עילית המאומנת להתנקש בחייו של שליט הצפון, קים ג'ונג און. שר הביטחון בממשלת קוריאה הדרומית אף הוסיף במהלך דיון בפרלמנט כי קיימת תוכנית לפגוע באמצעות טילים ביעדים נרחבים בשכנה שמצפון לגבול.

(עדכון ראשון: 1:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully