וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: מפלגה פרו-רוסית נכנסה לפרלמנט חרף המתיחות עם מוסקבה

13.10.2016 / 10:37

"ברית הפטריוטים", הדוגלת בהתקרבות לרוסיה למרות שליטתה על חמישית משטחה של המדינה, עברה את אחוז החסימה על חשבונן של מפלגות פרו-מערביות קטנות יותר. עם זאת, מפלגת השלטון התומכת ביחסים קרובים עם אירופה שמרה על כוחה

תומכי מפלגת השלטון של גאורגיה חוגגים את הניצחון בבחירות, 9 באוקטובר 2016. רויטרס
תומכי מפלגת השלטון בגאורגיה חוגגים את הניצחון, שלישי/רויטרס

מפלגה פרו-רוסית קטנה הצליחה להיכנס לתוך הפרלמנט של גאורגיה על אף שכוחות רוסיים שולטים על חמישית משטחה של הרפובליקה הסובייטית לשעבר והזיכרונות מהמלחמה הקצרה בין שתי המדינות שהתקיימה לפני פחות מעשור. ביום שלישי הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי לאחר ספירת 100% מהקולות, "ברית הפטריוטים" זכתה ב-5.01% מהקולות ועברה את אחוז החסימה שהוא 5%.

נוכחותה בפרלמנט בן 150 המושבים היא זניחה, אולם חלק מהאזרחים התאכזבו מכך שהמפלגה הפרו-רוסית השתחלה לבית הנבחרים על חשבונן של מפלגות פרו-מערביות קטנות יותר. "אני כל כך מאוכזבת שאין לנו פוליטיקאים מהפלגות האחרות בפרלמנט", אמרה טמטה קירבלידזה בת ה-26, המתגוררת בבירה טבליסי.

"ברית הפטריוטים" תומכת ביחסים קרובים יותר עם רוסיה ומתנגדת להצטרפות המדינה לנאט"ו. מנהיגיה אף מזכירים את הקשרים של הכנסייה האורתודוכסית הרוסית למדינה ומזהירים כי יחסים קרובים יותר עם אירופה עלולים לפגוע במסורת המקומית.

צבא רוסיה בחבל אבחזיה, נע לעבר הגבול עם גאורגיה. אוגוסט 2008. AP
כוחות רוסיים בגאורגיה, 2008/AP

מנגד, מפלגת השלטון "החלום הגאורגי", ששמרה על כוחה בקלות לאחר שגרפה 48.67% מהקולות, תומכת בהתקרבות למערב לצד יחסים טובים יותר עם רוסיה. מפלגת האופוזיציה "החזית הלאומית המאוחדת", שסיימה במקום השני עם 27.11%, דוגלת בעמדות פרו-מערביות מובהקות.

גאורגיה, בעלת ברית מסורתית של ארצות הברית הכלואה בין רוסיה למערב, מקווה להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו יום אחד, על אף שרוסיה מתנגדת לכך נחרצות. חמישית משטחה של המדינה, שבה עוברים צינורות נפט וגז חשובים, נמצאים בידי בדלנים פרו-רוסים מאז המלחמה בין שתי המדינות ב-2008. מומחים לא צופים שינויים במדיניות החוץ של גיאורגיה בעקבות הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully