וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאילנד מתפללים להחלמתו של המלך החולה: "מצבו לא יציב"

13.10.2016 / 10:03

מאות התכנסו מחוץ לבית חולים בבירה בנגקוק, שם מאושפז פומיפון אדוניאדט, המלך בן ה-88 והמונרך הוותיק ביותר בעולם. מצבו הידרדר והבורסה במדינה צנחה. הממשלה מפצירה באזרחים: לא להקשיב לשמועות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כ-300 בני אדם התאספו היום (חמישי) בבית חולים בבנגקוק, שם מאושפז המלך פומיפון, המונרך הוותיק ביותר בעולם שמצבו הבריאותי מוגדר לא יציב, בזמן שהממשלה דוחקת במשקיעים להתעלם מהשמועות על מותו. בהודעה מטעם הארמון שנמסרה אתמול בערב נאמר כי מצבו של המלך בן ה-88 עדיין לא יציב וכי הוא מונשם ונאבק בזיהום. ביום ראשון נמסר כי מצבו לא יציב וכי הוא עובר דיאליזה.

אוהיו התכנסו מחוץ לבית החולים סיריראז', השוכן ליד הנהר צ'או פראיה העובר בבנגקוק. חלקם לבשו צהוב, צבעו של בית המלוכה, ואחרים ורוד, צבע שלפי האמונה יכול להביא לשיפור במצבו הבריאותי. אחרים התפללו לשלומו. "כל כך חששתי עד שהגעתי לכאן כדי לראות זאת בעצמי", אמרה ת'ורנפאן טורוונג, בת ה-67. "הערב אשתתף בשירה למען המלך". מפקד המשטרה המחוזי אמר כי אנשים נוספים צפויים להגיע לבית החולים במהלך היום.

המלך נחשב לסמל האחדות בתאילנד, שסובלת ממשבר פוליטי בשנים האחרונות. בריאותו, שמפוקחת מקרוב, היא נושא רגיש וכל דיון על מצבו ועל תכניות לרשת אותו עלול להוביל לעונשי מאסר כבדים.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי 70 שנה על הכס, תאילנד מגלה שגם "שליט אלוהי" יכול למות
על רקע בריאותו המידרדרת: תאילנד ציינה 70 שנה לשלטון המלך

אזרחי תאילנד מביעים דאגה לשלומו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
נחשב לסמל לאחדות המדינה. אזרחים מתפללים לשלומו של המלך, היום/רויטרס
אזרחי תאילנד מביעים דאגה לשלומו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
בני אדם נוספים צפויים להגיע לבית החולים במהלך היום/רויטרס

המשקיעים בבורסה בתאילנד מכרו מניות מאז ההצהרה של ארמון המלוכה. המדד המרכזי צנח ב-6.9% אתמול לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1 במרץ, אולם התאושש ונסגר בירידות שערים של 2.5%, הירידה החדה ביותר מאז סוף חודש מאי.

סגן ראש הממשלה סומקיד ג'טוסריפיטק אמר כי הוא ביקש מסוכנויות הביטחון ומהמועצה המפקחת על הבורסה לחקור את השמועות שהופצו והשפיעו על השוק. "יש לחקור מי הפיץ את החדשות ומי גרם למניות ליפול. המשקיעים הזרים ממתינים לרכוש מניות והתאים מוכרים אותן", אמר לכתבים. "אני לא חושב שזה חכם לעשות זאת, מאחר שזאת תקופה חשובה למדינה ואנחנו לא צריכים לפגוע בעצמנו. אל תקשיבו לשמועות. הקשיבו רק לממשלה".

אזרחי תאילנד מביעים דאגה לשלומו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
אזרחי תאילנד מביעים דאגה לשלומו של פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד. בנגקוק, 13 באוקטובר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully