וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: כוננות גבוהה בבנגקוק בשל חשש למתקפת טרור נרחבת

11.10.2016 / 12:17

הרשויות הגבירו את האבטחה באתרים מרכזיים בעיר, בנמלי תעופה ובמחוזות סמוכים בעקבות התרעה על כך שקבוצת חמושים מתכננת לפוצץ כמה מכוניות תופת. "הם רוצים ליצור תהודה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משטרת תאילנד הגבירה היום (שלישי) את רמת הכוננות סביב אתרים מרכזיים בבנגקוק, בנמלי תעופה ובמחוזות סמוכים בעקבות דיווחים על מתקפת טרור אפשרית, כמה שבועות לאחר שסדרת פיגועים הרעידה את דרום המדינה. לפי ראש סוכנות הביטחון הלאומית, קבוצה חמושה מתכננת לפוצץ כמה מכוניות תופת ליד הבירה. בבירת תאילנד מתקיים פורום אזורי של מנהיגים ואנשי עסקים.

"סגן ראש הממשלה הנחה את סוכנויות הביטחון לעקוב מקרוב ולפקח אחרי כל דבר חריג, כולל אחרי דברים המשמשים להכנת פצצות ואחרי מכוניות", אמר ת'אוויפ נטניום. "למה שיפגעו בבנגקוק? ככל הנראה כדי ליצור תהודה".

תאילנד חוותה שורת פיצוצים בדרום המדינה בשבועות האחרונות, כולל סדרת פיצוצים באתרי תיירת באוגוסט שבהם נהרגו ארבעה אזרחים מקומיים ונפצעו עוד עשרות בני אדם, בהם תיירים זרים. במשטרה האשימו את הבדלנים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה. הבכיר הביטחוני אמר כי הוא לא בטוח אם יש קשר בין הפיצוצים באוגוסט לתכנית החדשה.

ענף התיירות מהווה 10% מהתמ"ג של תאילנד, אך הוא נפגע בעקבות יותר מעשור של חוסר יציבות שכלל שתי הפיכות צבאיות. באוגוסט שעבר נהרגו 20 בני אדם, רובם תיירים, בפיצוץ בבנגקוק. שני אויגורים מוסלמים מסין עומדים לדין באשמה שהוציאו לפועל את הפיגוע. לפי ההערכות, ייתכן שהם רצו לנקום על החלטת תאילנד לגרש לסין מאה אויגורים בחודש שקדם למתקפה.

חיילים מצבא תאילנד במצעד צבאי בבירה בנגקוק, 18 בינואר 2016. רויטרס
חיילים במצעד צבאי בבנגקוק, ינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully