וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים, כעשרה מיליון שקלים: מחיר שנה של אינתיפאדה

9.10.2016 / 18:25

מספטמבר 2015 נהרגו 35 אזרחים ונפצעו 275 בפעולות טרור, ובהם השוטר והאישה שנרצחו בפיגוע בירושלים היום. עד כה, שולמות למשפחות החללים כשישה מיליון שקלים ולפצועים שולמו כחמישה מיליונים

עריכה: אביב אירגז

(תיעוד רגעי הירי בפיגוע בירושלים, היום)

35 אזרחים נהרגו ו-275 נוספים נפצעו בשנה החולפת, מאז החל גל הטרור. בנתונים, שהגיעו מהמוסד לביטוח לאומי, לא נכללים הנפגעים משירות כוחות הביטחון אלא אזרחים בלבד.

למשפחות החללים אשר הוכרו על ידי הביטוח הלאומי שולמו עד כה כשישה מיליון שקלים בקצבאות ומענקים, ולפצועים שולמו עד היום כחמישה מיליון שקלים. סכומים אלו לא כוללים את ההוצאות הרפואיות עבור הפצועים המכוסים באופן מלא על ידי הביטוח הלאומי, או את הקצבאות והתשלומים העתידיים שישולמו להם בעתיד.

זירת פיגוע הירי בירושלים. גבעת התחמושת, 9 באוקטובר 2016. הלל מאיר/ TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע בירושלים, היום/תצפית TPS, הלל מאיר/ TPS

במספרים נכללת גם לבנה מליחי, בת 60, שנרצחה הבוקר בפיגוע הירי בירושלים. באירוע נהרג גם רס"ם יוסי קירמה, במהלך חילופי האש עם המחבל. בפיגוע נפצעו שלושה במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

המחבל אמור היה להתייצב היום לריצוי מאסר בבית כלא בגין תקיפת שוטרים. הוא נידון בעבר לשנת מאסר לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור בפייסבוק ונכנס בשערי הכלא בינואר של השנה שעברה. בין היתר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ירושלים על לוע של הר געש ועומדת להתפוצץ. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד". חמאס בירך על פיגוע הירי וטען כי "זוהי תגובה טבעית על פשעי הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully