וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לנו לשתוק": בנו של הרב פרומן מארגן עצרת הזדהות עם חאלב

7.10.2016 / 14:18

העצרת תתקיים בשבוע הבא, לפני יום כיפור, בירושלים, בתל אביב, ברמת הגולן ובבאר שבע. "מדי יום נטבחים בסוריה מאות בני אדם והעולם שותק", הסביר פרומן הבן. "יש היענות מטורפת, אני מקווה שיגיעו רבים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(שליח האו"ם לסוריה מזהיר: "חאלב תושמד בחודשיים")

שיבי פרומן, בנו של הרב מנחם פרומן יקיים בשבוע הבא עצרת הזדהות עם תושבי חאלב, בעקבות הלחימה בסוריה. העצרת תערך ביום שני בארבעה מוקדים: ירושלים, תל אביב, רמת הגולן ובאר שבע. בפוסט שפרסם אתמול (חמישי) בדף הפייסבוק שלו הסביר מה עומד מאחורי היוזמה. "מדי יום נטבחים בסוריה מאות בני אדם, גברים, נשים וטף, והעולם שותק. נתכנס לקראת יום כיפור, לצעוק, להתפלל, לקוות, לשיר, להזדהות, לעורר רחמים על העולם בכלל ועל הסבל שרוחש כאן לידינו", כתב.

לדברי פרומן הבן, "הסוגיה הזו מעסיקה אותי הרבה בחודשים האחרונים וכואב לי על זה הרבה. הייתי באומן בראש השנה ונפתחה לי תפילה בנושא, תפילה של כאב על מה שקורה מעבר לגדר". לדבריו, "אנחנו ממשיכים בחיינו. יש לי דז'ה-וו מהשתיקה של העולם בשואה. חזרתי נסער לארץ".

ילד בן ההריסות בשכונה בחאלב שבשליטת המורדים לאחר תקיפה אווירית, 23 בספטמבר 2016. רויטרס
הריסות בחאלב, בחודש שעבר/רויטרס

מאז שחזר, הוסיף, חשב מה יוכל לעשות כדי לסייע לאזרחים מעבר לגבול. "שלחתי לחמי בפייסבוק, קודם כל לגלות אכפתיות ולהתפלל. נראה מה יהיה הלאה", הסביר. "בינתיים יש הענות מטורפת בנושא ואני מקווה שיגיעו רבים". לדבריו, כבר קיבל הודעות מאנשים שישתתפו בעצרת בכל אחד מהמוקדים. "יש גם מתעניינים במודיעין ובחיפה וזה מוליד עוד מקומות בארץ. המציאות כל כך מורכבת ואני לא יודע מה לעשות כי זה כל כך מורכב.

"תמיד כשהייתי מגיע אל אבא שלי עם משברים הוא היה אומר לי: 'יש לך מה לעשות עם זה? לא? אז תתפלל על זה'", הוסיף. "זו סוגיה שהופכת לי את הבטן ואין לי מה להציע ספציפית בעניין אז להתפלל ולהתעסק בזה עד שייוולדו דברים שאפשר לעשות. חשבנו על ערב כיפור שהקבה יגלה וישפוך רחמים על העולם. הוא מלא רחמים, שישפוך על סוריה רחמים. הם השכנים שלנו, זה לגמרי עניי עירך".

אביו עסק רבות בסוגיה הפלסטינית. לדברי פרומן הבן, המצב ההומניטרי בסוריה חשוב לא פחות. "חשוב שנהיה אכפתיים למה שקורה", אמר. "פה יש חצי שואה ואסון עם מאות הרוגים ביום, קטיושות ללא אבחנה, שתיקה של כל העולם, לא כמו הבעיה פה בישראל עם הפלסטינים. ויש מספיק סיבות להתעסק בזה".

בנו של הרב פורמן מארגן עצרת הזדהות עם חאלב: "אסור לנו לשתוק". אוקטובר 2016. "יושמת העולם שותק", מערכת וואלה! NEWS
בנו של הרב פורמן מארגן עצרת הזדהות עם חאלב: "אסור לנו לשתוק". אוקטובר 2016/מערכת וואלה! NEWS, "יושמת העולם שותק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully