וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על פינוי עמונה: צריך למסור את הנפש כדי לשמור על יו"ש

6.10.2016 / 23:53

שר החינוך הבטיח "לעגן את ההתיישבות", ולשמור על יהודה ושומרון כ"חלק מארץ ישראל הריבונית". בתגובה לדברים, אמרו במחנה הציוני כי "זו לא ציונות, אלא משיחיות חסרת אחריות"

עריכת וידאו: ניר חן.

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הערב (חמישי) לפינוי מאחז עמונה, ואמר: "אנחנו לוקחים אחריות על הסדרה אסטרטגית של ההתיישבות". בדברים שנשא בבנייני האומה בירושלים באירוע לזכרו של ח"כ לשעבר חנן פורת, ממקימי גוש אמונים, הוסיף כי "חנן וחבריו הקימו את ההתיישבות - תורנו לעגן את ההתיישבות".

בנט הוסיף כי "בנושא ארץ ישראל אנחנו צריכים לעבור מבלימה להכרעה. אנחנו צריכים לסמן את החלום והחלום הוא שיהודה ושומרון יהיו חלק מארץ ישראל הריבונית. אנחנו צריכים לפעול היום, ואנחנו צריכים למסור את הנפש. אנחנו לא יכולים להמשיך לסמן את ארץ ישראל כיעד טקטי, ומדינה פלסטינית היא היעד האסטרטגי. כמו שחנן אמר, אין לנו זכות לחלק את הארץ. לא בדיבורים, לא במעשים, לא בהסכמה שקטה, ולא בתירוצים שקטים. לא על ידי פוליטיקאים, ולא על ידי משפטנים. דרך הוויתורים, דרך החלוקה, הפסידה".

בהמשך, אמר: "אני לא יכול שלא להתייחס לעננה שמרחפת על אלפי בתים ביהודה ושומרון. אני כאן מודיע: אנחנו לוקחים אחריות. לא עוד פתרונות טקטיים - אלא הסדרה אסטרטגית. בזכות אנשי עמונה, אנשי אמונה, נוביל פתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות".

שר החינוך נפתלי בנט, 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"לא עוד פתרונות טקטיים - אלא הסדרה אסטרטגית". בנט/נועם מושקוביץ

בתגובה לדברים, אמרה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כי "החלום של בנט והמיעוט שהוא מייצג - הוא הסיוט של כל עם ישראל". לדבריה, מדובר ב"מדינה עם רוב ערבי, עם סכסוך מתמשך ואלים. בסיוט הזה אנחנו חייבים להיאבק. כל המסכות הוסרו סופית".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לדברים ואמרה כי הם אינם אלא "משיחיות חסרת אחריות". "בנט, כשאתה מדבר על 'למסור את הנפש לסיפוח יהודה ושומרון', למה אתה מתכוון? למסור עוד נפשות של חיילים ואזרחים שימשיכו לשוב למשפחתם בארונות? למסור את הציונית ואת המדינה היהודית?", אמרה. "את נפשך שלך, ואת חייך הנוחים ברעננה לא תמסור, נכון? הכי קל להיות גיבור ולמסור חיים של ילדים של אחרים. נחמד שאתה מוכן למסור נפשות - זו לא ציונות, זו משיחיות חסרת אחריות, ואנחנו לא נאפשר לך זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
מאחז עמונה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully