וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלריה לאמנות בוושינגטון תחזיר ציור שנשדד על ידי הנאצים לבעליו היהודים

21.11.2000 / 10:44

הציור, "עדיין חי עם פירות ומשחקים", יועבר למשפחת שטרן בפאריס; הוחרם על ידי מקורבו של היטלר, הרמן גריג; המוזיאון החליט להחזירו לאחר שהתגלה סימן אותו הנאצים נהגו להטביע על יצירות אמנות שהוחרמו מהמשפחה

הגלריה הלאומית לאמנות בוושינגטון הודיעה כי ציור מהמאה ה-17 שהוחרם על ידי הנאצים במלחמת העולם השניה, ונמצא כעת במוזיאון, יוחזר לבעליו היהודים - משפחת שטרן בצרפת.

הציור, "עדיין חי עם פירות ומשחקים" של פרנס סניידרס ההולנדי, הוחרם כנראה על ידי יד ימינו של היטלר, מפקד הלופטוופה, הרמן גריג.

הנהלת המוזיאון החליטה להחזיר את הציור מספר שבועות לפני שוועדה נשיאותית אמריקאית תגיש את מסקנותיה, באשר לאופן בו יש לנהוג בנוגע למספר רב יצירות שנשדדו מהיהודים בתקופת השואה, וצריך להחזירם.

הציור נגנב על ידי הנאצים מהקולקציה של שטרן בפאריס, וככל הנראה החליף מספר בעלים, עד שבעליו האחרון, הרמן שיקמן, תרם אותו למוזיאון.

לדברי נאמני המוזיאון, הם החליטו להחזיר את הציור לאחר שבחנו את תולדות הבעלות עליו, וכן מספר סימנים נוספים המעידים כי הציור שייך למשפחת שטרן. במוזיאון ציינו כי הנאצים הטביעו את ראשי התיבות של משפחת שטרן, "ST", על גב התמונות שהוחרמו מהמשפחה. המוזיאון מסר כי מקור התמונה של סניידרס לא היה ידוע עד כה, וכי ההחלטה להחזיר את התמונה מעידה על "יושרה של ממשלת ארה"ב ומוסדות התרבות שלה בכל הנוגע להתמודדות עם שאלות קשות של צדק לקורבנות השואה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully