וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ראשונה משליט אפריקני: נשיא ניגריה מציע את מטוסיו למכירה

כפי שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו, מוחמדו בוהארי הכריז על מכירת שניים מתוך עשרת המטוסים הנשיאותיים, כחלק מפעילותו נגד בזבוז כספי הציבור. לראשונה זה יותר מ-20 שנים, הכלכלה הגדולה באפריקה נמצאת במיתון

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בביקור בארצות הברית, מרץ 2016. AP
"מעוניין במטוס קומפקטי ואמין". בוהארי/AP

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי הכריז אמש (שלישי) על מכירת שניים מתוך עשרת המטוסים הנשיאותיים, כחלק ממאמצי הנשיאות הניגרית לקצץ בהוצאות. בוהארי בן ה-73, שכיהן בעבר כשליט הצבאי של המדינה המערב אפריקנית ונבחר בבחירות דמוקרטיות בשנה שעברה, התחייב במהלך הקמפיין לפעול נגד שחיתות ונגד בזבוז כספי ציבור.

דובר הנשיאות, גרבה שהו, אישר כי הצעות הרכישה שפורסמו בכלי התקשורת אושרו על ידי הנשיאות. "מדובר בהמשך ישיר להוראותיו של מוחמדו בוהארי להקטין את הצי האווירי הנשיאותי, על מנת להפחית את הבזבוז", ציין. לדבריו, "הוא אמר שהוא מעוניין במטוס קומפקטי ואמין עבור הנשיא, סגן הנשיא ובכירים נוספים הנוסעים למשימות מיוחדות".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מוסרי": שחקנית ניגרית הוחרמה כי התחבקה עם גבר בקליפ
חיים חדשים בלב ים: מהגרת ניגרית ילדה על ספינה בדרכה לאיטליה
תקווה חדשה: החטופה ששוחררה משבי "בוקו חראם" נפגשה עם הנשיא

נשיא טנזניה ג'ון מגופולי בדרכו לביקור רשמי באוגנדה, 4 באוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"האם בוהארי יכול לעשות את זה?". נשיא טנזניה במחלקת תיירים, אתמול/צילום מסך, טוויטר

מאז כניסתו של בוהארי למעונו הרשמי באסו וילה, הוא התמקד במאבק בשחיתות ורשם כמה הישגים משמעותיים. עם זאת, השיח הציבורי מפולג בין תומכיו, המבקשים להדגיש את צעדיו למען הציבור, לבין תומכי הנשיא הקודם גודלאק ג'ונתן, שטוענים כי צעדיו של בוהארי הם סמליים בלבד. רק אתמול פורסם באחד מאתרי האופוזיציה תיעוד של נשיא טנזניה ג'ון מגופולי, שיצא לביקור ממלכתי לאוגנדה – במחלקת התיירים בטיסה מסחרית של "אייר טנזניה". כותרת הפרסום הייתה, "האם בוהארי יכול לעשות את זה?".

ניגריה, הכלכלה הגדולה ביותר בקרב מדינות אפריקה, נמצאת כעת במיתון לראשונה זה יותר מ-20 שנים, בעיקר בשל הירידה העולמית במחירי הנפט. מסים ממכירת נפט גולמי, הייצוא המרכזי של המדינה, מהווים כ-70% מתקציב הממשלה. עם זאת, העושר במדינה מתחלק באופן לא שוויוני כלל, ומרבית אזרחי ניגריה מרוויחים פחות משני דולרים ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully