וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז סרטן יוקם בבית החולים "העמק" בעפולה בתוך שלוש שנים

5.10.2016 / 11:41

"בית שולמית", שעלותו מוערכת ב-50 מיליון דולר, צפוי להיפתח בדצמבר 2019 ויספק מענה למאות אלפי תושבי האזור. פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק: "זו החלטה דרמטית, שתסגור פערים רפואיים בצפון"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(בווידאו: ריאיון עם ד"ר כרמית לוי על פריצת הדרך בחקר סרטן המלונמה, אוגוסט)

מרכז סרטן יוקם בבית חולים "העמק" בעפולה בהשקעה של 50 מיליון דולר בתוך כשלוש שנים. ביום חמישי האחרון נערך טקס הנחת אבן פינה למוסד הרפואי, שצפוי להיפתח בדצמבר 2019. עם השלמתו יינתן מענה רפואי שלם לחולים במחלות ממאירות בצפון. נכון להיום חולי סרטן באזור יכולים לקבל טיפולי הקרנות רק בבית החולים רמב"ם שבחיפה.

המרכז, שיוקם הודות להשקעה משותפת של קרן כצמן ושירותי בריאות כללית, ייקרא "בית שולמית" לזכרה של ד"ר שולמית כצמן, רופאת ילדים מוערכת וממייסדי עמותת "גדולים מהחיים", שהלכה לעולמה בשנת 2013 ממחלת הסרטן והיא בת 49. תכנון הבנייה ועיצובו הופקד בידיו של האדריכל הבינלאומי רון ארד בשיתוף משרד האדריכלים מושלי-אלדר.

לקריאה נוספת:
חוקרים ישראלים פיתחו שיטה למניעת התפשטות גרורות סרטן השד
מה אומרים השלבים השונים של מחלת הסרטן?
דוח: מקרי הסרטן עלו ב-40 אחוזים בקרב ילדים ובני נוער

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתן מענה ל-700 אלף תושבי האזור. הדמייה של "בית שולמית"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייבנה כבניין נפרד על שטח 11 אלף מטרים רבועים. בית החולים העמק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית החולים אמרו כי בהיעדר שירותים רפואיים ומחלקות לטיפול בחולי סרטן בצפון, בחרה משפחת כצמן, שתרמה מחצית מהכספים להקמת המרכז, להנציח את זכרה של ד"ר שולמית כצמן באזור זה. המרכז ייתן מענה ל-700 אלף תושבים המתגוררים בצפון המזרחי של ישראל.

מרכז הסרטן יוקם כבניין נפרד במתחם של מרכז רפואי "העמק", על שטח של כ-11 אלף מטרים רבועים, ויפעלו בו מכון רדיותרפיה להקרנות, מחלקות אשפוז לחולים במחלות אונקולוגיות והמטולוגיות, מרכז יום לטיפול תרופתי וכימותרפי, מרכז לשיפור איכות החיים של החולה ומשפחתו, בית מרקחת ומכון לחקר הסרטן שיוקם במשותף למרכז רפואי העמק ולטכניון. בראש הוועדה המדעית המייעצת של מכון המחקר יעמוד פרופ' אהרן צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004. "בית שולמית" ייבנה כבניין ירוק שיאפשר גישה לשטחי הטבע המקיפים אותו.

סגן אלוף במיל' חיים כצמן עם בנותיו ומנהלת בית חולים "העמק" אורנה בלונדהיים בטקס הנחת אבן הפינה למרכז לטיפול בסרטן בעפולה, אוקטובר 2016. אלון לויטה, מערכת וואלה! NEWS
טקס הנחת אבן פינה. בלונדהיים/מערכת וואלה! NEWS, אלון לויטה

פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק, אמרה כי "כיום, חולים רבים שחולים בסרטן ובמחלות ממאירות נאלצים לפצל את הטיפול בין כמה בתי חולים, משום שבאזור שלנו חסרים שירותים קריטיים כמו הקרנות ומחלקת אשפוז. בשעתם הקשה מיטלטלים החולים הללו מרחקים ארוכים כדי לקבל טיפול. החלטתה של משפחת כצמן להקים את 'בית שולמית' במרכז רפואי העמק היא החלטה דרמטית, שתסגור פערים גדולים שקיימים בשירותי הבריאות והרפואה בצפון".

חיים כצמן, מייסד ויו"ר קבוצת הנדל"ן "גזית גלוב", אמר כי "מכל הפרויקטים החברתיים שהייתי מעורב בהם, זהו ללא הספק הפרויקט האישי ביותר וזה שמרגש אותי יותר מכל. החלטנו להקים את 'בית שולמית' בצפון כדי להנציח את שולמית הרופאה, להמשיך את פועלה, את רוחה ואת מורשתה – לעזור, לרפא ילדים ומבוגרים החולים בסרטן ולתמוך בהם ובמשפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully