וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: מי הפוליטיקאי המוערך ביותר בישראל?

2.10.2016 / 8:06

סקר מיוחד לכבוד ראש השנה בדק מי אישי הציבור שעבודתם היא הטובה ביותר. שישה שרים הגיעו לעשירייה הראשונה, בה נמצאים גם בכירי מערכת הביטחון. ובאיזה מקום ראש הממשלה בנימין נתניהו?

ספק 500

למרות הדאגה מיוקר המחיה וחוסר האמונה שיהיה שלום, הישראלים עדיין אוהבים לחיות במדינה – כך עולה מסקר וואלה! NEWS המתפרסם היום (ראשון) לרגל ראש השנה. בסקר, שנערך בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס ובו השתתפו 646 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית והערבית בארץ, עלתה תמונה ברורה ולפיה 56% מאמינים שהחיים בישראל טובים עד טובים מאוד. 40% הגדירו את החיים בישראל בינוניים, ואילו אחוז בודד הגדיר אותם "רעים מאוד". הנתונים דומים בקרב הנשאלים היהודים והערבים.

על אף שהתמונה נראית אופטימית, נתון מדאיג שעולה מהסקר הוא כי רבע מהישראלים שקלו בחמש השנים האחרונות לעזוב את ישראל. 23% מהנשאלים היהודים השיבו כי שקלו את העניין בחיוב, זאת לעומת 77% ששללו את העניין. בקרב הציבור הערבי, רק 13% השיבו ששקלו לעזוב את הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם בעבר הנושא הביטחוני היה בראש מעייניו של הציבור הישראלי, כיום – למרות גל הטרור המלווה אותנו בשנה האחרונה – הכיס והארנק מדאיגים יותר. 36% מהמשתתפים בסקר הסכימו עם הטענה כי הבעיה המרכזית של המדינה היא יוקר המחיה, זאת לעומת 24% שהסכימו עם האמרה כי הבעיה הביטחונית היא העיקרית. 17% חשבו כי השחיתות הציבורית צריכה להדאיג אותנו יותר מכול – אך הסקר נערך לפני שנודע כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יישא שמונה חודשי מאסר נוספים בגין פרשת מעטפות הכסף.

מהנתונים עולה כי גם הסכסוך הישראלי-פלסטיני כבר מטריד פחות את הציבור בארץ, שנדמה כי התייאש לגמרי מתהליך השלום. 64% סבורים כי ישראל לא תגיע לעולם להסכם שלום עם הפלסטינים, זאת לעומת 24% שמאמינים כי הדבר יקרה, אך לא בחמש השנים הקרובות. רק 4% נותרו אופטימיים במיוחד – והעידו כי הם חושבים שהשלום עם שכנינו מהגדה המערבית ומרצועת עזה בדרך, ואף יתממש בחמש השנים הקרובות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת הסקר התבקשו הנשאלים לדרג באיזו מידה הם חושבים שבכירים במדינה מבצעים את עבודתם נאמנה. הדירוג התבצע מאחד עד עשר, כאשר הספרה 1 ציינה ביצוע עבודה רעה מאוד והמספר 10 ציין עבודה מצוינת.

את המקום הראשון כבש שר הבריאות יעקב ליצמן, שזכה לציון ממוצע של 6.71, והצליח לעקוף את הרמטכ"ל גדי איזנקוט שהגיע למקום השני עם ציון 6.7. בעבר זכו בעיקר מנהיגי הצבא לעמוד בראש הרשימה, אך נראה כי פרשת החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל, פגעה בפופולריות של איזנקוט בקרב הציבור.

למקום הרביעי בסקר הגיעה שרת המשפטים איילת שקד עם ציון 5.9, מעט יותר מהבא ברשימה – יו"ר מפלגתה, שר החינוך נפתלי בנט, שזכה לציון 5.7. אחריהם ניצבים שר האוצר משה כחלון (5.4) ושרת התרבות מירי רגב (5.3), שחרף עליית שמה לכותרות בסערות האחרונות, לא הצליחה להתברג לחלק העליון ברשימה.

סוגרי העשירייה הם ראש הממשלה בנימין נתניהו (5.3) ושר הביטחון אביגדור ליברמן (5.2). נראה שחרף התפקיד הבכיר שלו זכה והשקט הביטחוני היחסי, הציבור עדיין לא מקנה לליברמן ציון גבוה. בקרב המגזר הערבי זכה ח"כ אחמד טיבי לציון 7.7, גבוה מזה של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שגרף ציון 7.1 בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר נערך בפיקוח פרופ' קמיל פוקס בקרב 542 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית ו-104 מהמגזר הערבי. התשאול באוכלוסייה היהודית בוצע בידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, והתשאול במגזר הערבי בוצע בידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully