וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה תפקיד מאוד חשוב": הפרמדיק הצבאי שהציל חיים בגל הטרור

4.9.2016 / 21:40

סמ"ר יאיר גולדשטיין, בן 20, משרת כפרמדיק בחטיבת יהודה ונתקל בשנה האחרונה בהרבה מאוד אירועים. על שלל פעולותיו המוצלחות, הוא אף קיבל את אות מצטיין הנשיא. חלק 4 בסדרת הגיבורים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

סמ"ר יאיר גולדשטיין
בן 20
משרת כפרמדיק בחטיבת יהודה


עבור סמ"ר גולדשטיין, המשמש כפרמדיק בחטיבת יהודה, השנה האחרונה הייתה מאוד עמוסה ומלאה. "בצומת אל-פוואר, היו כמה אירועים.", סיפר סמ"ר גולדשטיין, "הייתה פה דקירה בצוואר של חייל על ידי מחבל. הקפיצו אותנו והגענו מהר. לחייל היה דימום פורץ בצוואר, עצרתי אותו בעזרת לחץ ישיר, שזה הדבר הכי חשוב בפציעה כזו. בבית החולים ניתחו והצילו אותו". סמ"ר גולדשטיין סיפר גם על פיגוע הדריסה בו נרצח אברהם חסנו. "הוא נדרס פה בפיגוע, נפצע קשה מאוד", סיפר, "הגיע צוות מד"א, טיפלנו ונתנו לו פלזמה, מנת דם, ניסינו לעשות הכול, אבל בסוף הוא לא שרד".

גם לפיגוע בו נרצח מיכי מארק ואשתו ושניים מילדיהם נפצעו, גולדשטיין הוקפץ. "בהמשך הכביש היה פיגוע ירי לעבר משפחת מארק. האבא מיכי נהרג, היו עוד פצועים מהמשפחה, טיפלנו בפצועים ואנחנו עדיין במעקב אחר שלומם". ההתעסקות עם כל כך הרבה פצועים לא פשוטה, אבל סמ"ר גולדשטיין מבין את חשיבות התפקיד. "אתה רואה מראות קשים, אנשים במצבים קשים", אמר סמ"ר גולדשטיין, "אבל אתה יודע שאתה כוח שבא לעזור, לטפל. זה מחזק. אתה לא חסר אונים, אתה בא לעזור ולשפר את המצב".

יאיר גולדשטיין, פרמדיק צה"ל שטיפל בפצועים במהלך גל הפיגועים הנוכחי. צומת אל פוואר ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
מציל חיים בשגרה. גולדשטיין/ראובן קסטרו

הפיגועים האלה הם רק חלק מהאירועים בהם סמ"ר גולדשטיין טיפל. בין השאר, הוא העניק טיפול רפואי גם בפיגוע ירי ליד חברון, בו נפצע חייל ברגלו, בפיגוע הדקירה בו נרצחה הלל אריאל, בפיגוע הדריסה בצומת בית ענון בו נפצע שוטר מג"ב וזו רק רשימה חלקית.

לאור פעילותו, גולדשטיין קיבל אות מצטיין נשיא ביום העצמאות האחרון. "זה כבוד גדול ואני שמח על ההזדמנות הזו", אמר. כאשר הוא נשאל האם הוא מגדיר את עצמו כגיבור, גולדשטיין עונה תוך כדי חיוך: "תקרא לזה איך שתקרא, אני מאוד מבסוט בתפקיד. אני חושב שזה תפקיד מאוד חשוב, אני שמח שהגעתי אליו ושאני יכול לתת מה שאני נותן. אני גם לומד הרבה וגם מרגיש שאני מקבל הרבה בחזרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יאיר גולדשטיין, פרמדיק צה"ל שטיפל בפצועים במהלך גל הפיגועים הנוכחי. צומת אל פוואר ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
יאיר גולדשטיין, פרמדיק צה"ל שטיפל בפצועים במהלך גל הפיגועים הנוכחי. צומת אל פוואר ספטמבר 2016/ראובן קסטרו
פרמדיק צה"ל יאיר גולדשטיין בתרגיל פינוי פצועים. דובר צה"ל
גולדשטיין בתרגיל/דובר צה"ל
סמ"ר יאיר גולדשטיין - פרמדיק בחטמ"ר יהודה - לפרויקט גיבורים. מאצ'י הוף
סמ"ר יאיר גולדשטיין - פרמדיק בחטמ"ר יהודה - לפרויקט גיבורים/מאצ'י הוף
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully