וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחושה של אובדן אישי": אלפים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לפרס

המונים הגיעו לכנסת לחלוף על פני הארון. "חלמנו על חברה מתוקנת, ופרס חתר לאותו חלום", אמר אחד בדמעות לאולפן וואלה! NEWS. המאפרת של פרס סיפרה על הקדשה שכתב לה: "שהמזה"ת ייראה כפי שנראה אדם לאחר איפורך"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

"הגעתי לכאן כי שמעון פרס קשור בעיניי לחלום הגדול שחלמתי לקראת עלייתי לארץ מדרום אפריקה, ביום שבו נערך מבצע אנטבה" - כך, בקול חנוק מדמעות, סיפר הבוקר (חמישי) ג'וליאן רזניק מקיבוץ צרעה שליד בית שמש, שבא לרחבת הכנסת כדי לחלוק כבוד אחרון לנשיא לשעבר. רזניק ועוד אלפי אזרחים רבים עלו היום למשכן על מנת לחלוף על פני ארונו של פרס, שהלך לעולמו אתמול.

מותו של שמעון פרס - כתבות אחרונות:
דרכו האחרונה: ארונו של פרס הגיע לכנסת - הציבור יוכל לחלוף על פניו
פרידה ממנהיג: ראשי מדינות מגיעים לחלוק כבוד אחרון לפרס
באוויר, בים וביבשה: מגה-מבצע של השב"כ לאבטחת הנשיא האמריקני

שידור חי מרחבת הכנסת:

LIVE

רזניק, מורה דרך במקצועו, סיפר כי היה לו הכבוד לפגוש את פרס, כשכיהן כמשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, לאחר נפילתו של גלעד שליט בשבי חמאס. "היו לי קשרים עם העולם הערבי. ומשרד החוץ חשב שאוכל לסייע, אז ישבתי איתו לשיחה". הוא סיפר כי עלה דרך תנועת הנוער "הבונים", "החלום שלנו היה לעלות לארץ ולהקים חברה מתוקנת. תמיד הרגשתי שפרס חותר לאותו חלום שאנחנו חלמנו". רזניק המשיך לתאר את תחושותיו: "הדבר המוזר והמדהים הוא הרגשה של אובדן אישי, אף שישבתי איתו רק במשך שעה פעם אחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרגשה של אובדן אישי". רזניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי אזרחים זרמו הבוקר למשכן הכנסת כדי לחלוף על פני ארונו של פרס, שהגיע למקום בשיירה שיצאה מצריפין ב-6:00 בבוקר. עם הגעתו הניחו ראש הממשלה, נשיא המדינה ויו"ר הכנסת זרים על ארונו. מחר בבוקר יובל הארון לחלקת גדולי האומה בירושלים, שם ייטמן פרס לאחר טקסי פרידה.

איריס אגאי-אהרוני, ששימשה כמאפרת האישית של פרס בבית הנשיא, באה גם היא לחלוף על ארונו. "הוא היה אדם גדול, מאוד אדיב ומאוד מעניין", שיתפה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. הנשיא המנוח העניק לה את ספרו "המזרח התיכון החדש" וצירף הקדשה שבה כתב: "אני מקווה שכל המזרח התיכון ייראה כפי שנראה אדם לאחר איפורך". אגאי-אהרוני הוסיפה: "הכבוד הוא שלי היה גם לעבוד איתו וגם לזכות להיות במחיצתו. זו אבדה גדולה, לא רק אישית אלא לכל עם ישראל. יהי זכרו ברוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגאי-אהרוני, המאפרת של פרס, עם הספר שהעניק לה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההקדשה שכתב לה הנשיא המנוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יוסף אנג'ל, המכונה "ג'וחא", עבד בצמוד לנשיא לשעבר פרס, כצלם האישי שלו. "התחושות קשות", סיפר אנג'ל, "ליוויתי אותו במשך 12 שנים, מהן 10 צמוד ממש. "יש המון תמונות שזכורות לי, יש 500 אלף תמונות". אנג'ל העיד כי אחרי אסון הכרמל הוא צילם את פרס מחזיק בתאומים שנולדו לאם שאיבדה את קרוב משפחתה בשריפה. "זו הייתה תמונה אמתית", קבע.

"יש לו עיניים מדהימות, עמוקות וככה יכולתי להבין אותו ולהרגיש אותו כשהוא עובר – אם מתאים או לא מתאים"

"אחת ההצלחות שלי, אני חושב, היא שהבנתי אותו", הסביר אנג'ל. "הסתכלתי עליו דרך העדשה והסתכלתי על ההבעות פנים והעיניים שלו. יש לו עיניים מדהימות, עמוקות וככה יכולתי להבין אותו ולהרגיש אותו כשהוא עובר – אם מתאים או לא מתאים. הוא היה ערימה של חזון".

אריק רינקוב, שהגיע ממעלה צביה שבצפון לרחבת הכנסת, סיפר כי כשיצחק רבין נרצח הוא שהה בדרום אפריקה. "כשראיתי את הרצח, הכול השתנה ואז נשבעתי שכאשר שמעון יילך לעולמו, אם אוכל – אני אהיה כאן", אמר. "הוא היה איש עם חזון. האיש שיש כל כך הרבה דעות עליו ורגשות עליו אבל אם אתה רוצה ללמוד על עצמך, תראה איך מגיבים סביבך. אני נפעם ממה שאני רואה בעולם".

אזרחים חולפים על פני ארונו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ברחבת הכנסת, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
אזרחים חולפים על פני ארונו של פרס/רויטרס
מבט מלמעלה על האזרחים שהגיעו לחלוף על פני ארונו של שמעון פרס בכנסת, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
ארונו של פרס, מבט ממעל/רויטרס
אזרחים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לנשיא לשעבר שמעון פרס שארונו מוצב בכנסת, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
אלפים הגיעו ועוד אלפים צפויים לזרום במהלך היום. הכנסת, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תולדות חייו של שמעון פרס:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully