וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע סבנה, הבדידות שאחרי רצח רבין והמורשת שנותרה: אהוד ברק נפרד מפרס

28.9.2016 / 8:18

שר הביטחון לשעבר אמר באולפן וואלה! NEWS כי דרכו של פרס להגיע להישגים הייתה "ללכת אחרי מה שאתה מאמין בו גם כשאתה לא פופולרי". לדבריו, "לשמעון הייתה תרומה ליכולת להרתיע כל אויב - יותר מרבים ממבקריו"

עריכה: ניר חן

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, שעבד במשך שנים לצדו של הנשיא התשיעי שמעון פרס בתפקידיו השונים בפוליטיקה הישראלית, ספד הבוקר (רביעי) באולפן וואלה! NEWS לפרס, שמת הלילה בבית החולים שיבא בתל השומר. "עזב אותנו מדינאי ומנהיג בשיעור קומה יוצא דופן. בקנה מידה עולמי", אמר ברק. "הוא שיפר את מעמדה של ישראל בעולם בצורה שאני לא חושב שמישהו מאיתנו הגיע אליה".

ברק סיפר כי הכיר את פרס "עוד משנת 1972, בשנת סבנה ואחר כך באנטבה", בהתייחס למבצעים הצבאיים המורכבים שבהם לקחו השניים חלק כפוליטיקאי וכאיש צבא. "היו בינינו גם יריבויות פוליטיות, אבל אף פעם לא איבדתי את ההערכה לאיש ולתרומתו. שמעון הוא אחרון המנהיגים שעמדו ליד ערש לידתה של המדינה. גם בתוך שיא היריבויות הפוליטיות בינו לבין יצחק רבין או אריאל שרון, התקיימו מין יחסי קרבה תת-קרקעיים עמוקים של אנשים שעבדו יחד בקשיים וברגעי ההקמה של המדינה. כולנו זוכרים את השנים האחרונות שבהן הוא נשאר והלך נגד הזרם הוא היה באמת בלתי נלאה במובן החיובי של המילה".

נשיא המדינה, שמעון פרס ושר הביטחון, אהוד ברק באירוע בר/בת מצווה ליתומי צה"ל, אוקטובר 2010. עומר מירון
"הוא הבין שדברים עובדים כשועבדים בנחישות". ברק ופרס/עומר מירון

על המורשת שהותיר אחריו פרס, אמר ברק כי "לשמעון יש כמה מורשות". לדבריו, בראש ובראשונה הוא הותיר אחריו "מורשת של מעורבות עמוקה והליכה בעקבות דבר שאתה מאמין בו, גם כשאתה לא פופולרי, וזו הייתה הדרך שלו להגיע להישגים". "שמעון מאוד כאב את הביטוי 'פושעי אוסלו' והמשיך להאמין כל ימיו שהוא עשה דבר נכון", אמר. "לשמעון יש תרומה עצומה ליכולת להרתיע כל אויב, יותר מלרבים ממבקריו. הוא חשב שצריך להשתמש בכוח הזה כדי לשנות את המציאות".

בין היתר, ברק נזכר גם ביום שבו נרצח רבין, ובכובד האחריות שנאלץ פרס לקבל על עצמו עם הרצח. "הוא נשאר מאוד בודד. אני זוכר את הישיבה דרמטית במשרד הביטחון, שמעון, שהיה שר ביטחון, לקח על עצמו בנוסף את תפקיד ראש הממשלה והעמיד את כולנו לדקה דומיה", סיפר. "אי אפשר היה שלא לראות את הכובד של האחריות שנפלה עליו. אני זוכר התייעצויות ודיונים פרוזאיים, כמו את מי למנות לתפקיד ראש השב"כ, האם להגיע להסכם עם הפלסטינים, מה לעשות במשא ומתן עם הסורים... הוא הבין שדברים לא קורים רק בגלל שאתה מתאר את קווי המתאר שלהם, אלא רק כשאתה עובד עליהם באופן מעשי בנחישות ובעקשנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יצחק רבין ושמעון פרס בישיבת לשכת מפלגת העבודה, מאי 1989. ראובן קסטרו
"הוא נותר מאוד בודד לאחר הרצח". פרס ורבין, מאי 1989/ראובן קסטרו

ביממה האחרונה חלה הידרדרות במצבו ובני משפחתו ומקורביו נקראו על מנת להיפרד ממנו. בבית החולים הסבירו אתמול כי הבצקת בראשו לוחצת על האזור הפגוע, והדבר משפיע על תפקודו. "הוא נלחם עד הטיפה האחרונה", מסרו הגורמים.

לדברי המקורבים, הרופאים לא הצליחו להעירו, והוא לא הגיב כלל להוראותיהם ולא שב להכרה כמצופה. עקב מצבו לא ניתן לו טיפול מציל חיים או כל פרוצדורה רפואית אחרת, והוא שכב במיטתו ללא הכרה ומונשם חלקית, עד אשר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

אהוד ברק באולפן וואלה! NEWS, מרץ 2016. ראובן קסטרו
ברק/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully