וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א גילתה אדי מים שעשויים לרמוז על קיומם של חיים בירח של צדק

27.9.2016 / 10:22

סוכנות החלל האמריקנית מסרה כי טלסקופ הענק "האבל" זיהה את האדים באירופה, אחד מארבעת ירחיו של הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש. הם יסייעו לקבוע אם ייתכנו חיים באוקיינוס המלח התת-קרקעי באירופה

נאס"א חשפה: אדי מים נמצאו בירח של הכוכב צדק, אירופה/צילום: רויטרס,עריכה: שניר דבוש

סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) מסרה אתמול (שני) כי היא זיהתה עדויות לאדי מים העולם מאירופה, אחד מירחיו של כוכב צדק – ממצא שעשוי להקל על הקביעה אם ייתכנו חיים באוקיינוס המלח והחמים שנמצא מתחת לקרקע הקפואה של ירח אירופה. האדים אותרו על ידי טלסקופ החלל הענק "האבל", שצילם אותם במרחק של 200 ק"מ מעל פני השטח.

באירופה, שנחשב לאחד המועמדים המבטיחים ביותר במערכת השמש למקום שבו עשויים להתקיים חיים מחוץ לכדור הארץ, יש כמות מים הגבוהה פי שניים מכל אלו שבכדור הארץ והם טמונים מתחת לשכבה קרה באופן קיצוני העשויה מקרח שעוביו אינו ידוע.

בעוד קדיחה דרך הקרח כדי לבחון אם במי האוקיינוס בירח של צדק יש סימני חיים עשויה להיות משימה מסובכת, דגימות מים מאותם אדים עשויות להיות פשוטות יותר. "אם האדים אמתיים, זה יאפשר לנו גישה נוחה יותר לאוקיינוס, ללא צורך בקדיחה", אמר המדען וויליאם ספרקס, ממובילי המחקר מהמכון למדעי טלסקופ החלל במרילנד.

קוטרו של אירופה הוא כ-3,100 ק"מ, קטן יותר מהירח של כדור הארץ. מבין ארבעת ירחיו של צדק, אירופה הוא השני בקרבתו לכוכב הגדול ביותר במערכת השמש. המדענים סיפרו כי הטלסקופ צפה באדים שלוש פעמים ב-2014, רובם סביב הקוטב הדרומי של אירופה.

המדענים החלו להתעניין באירופה ב-1979, אז טסו שתי חלליות מחקר לצדק. החללית גלילאו, שהקיפה את מערכתו של צדק מ-1995 עד 2003, זיהתה שדה מגנטי שעשוי היה להיווצר באמצעות האוקיינוס המלחי שמתחת לפני הקרקע באירופה. בעתיד אמורות להתקיים עוד שתי משימות מחקר בירח אירופה.

נאס"א חשפה: אדי מים נמצאו בירח של הכוכב צדק, אירופה. רויטרס
בעתיד יישלחו אליו עוד שתי משימות. ירח אירופה חג סביב צדק/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צדק
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully