וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך הקאמבק? חמינאי ייעץ לאחמדינג'אד שלא להתמודד שוב לנשיאות

ברקע השמועות שהנשיא הקודם והשנוי-במחלוקת מתכונן לרוץ לכהונה נוספת בבחירות הקרובות, המנהיג העליון של איראן רמז כי המהלך הזה יגרום "לקיטוב בחברה". בכך התחזקו סיכוייו של הנשיא רוחאני לשמור על כיסאו

עריכה: יאיר דניאל

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי רמז לנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד שלא להתמודד מחדש על התפקיד – כך דיווחו היום (שני) כלי התקשורת במדינה. התנגדותו של חמינאי פוגעת בסיכויי המחנה השמרני לחזור לשלטון בבחירות שיתקיימו במאי ומחזקת את סיכוייו של חסן רוחאני לזכות בכהונה נוספת.

אחמדינג'אד טרם הכריז באופן רשמי כי הוא מתכוון להשתתף במרוץ, אך שורת הנאומים שנשא בחודשים האחרונים יצרו ספקולציות סביב האפשרות לקאמבק פוליטי. סוכנות הידיעות האיראנית תסנים ציטטה את חמיאני באומרו כי יש צורך באחדות פוליטית וכי יש להימנע מפילוג ומקיטוב החברה ש"סייעו לאויבי" איראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא אמר את שמו במפורש. חמינאי לצד אחמדינג'אד, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנהיג העליון לא אמר מפורשות כי הוא נפגש עם הנשיא לשעבר אך אמר כי "הוא ייעץ לאותו אדון נכבד בביקורו האחרון להימנע מאירוע מסוים", לטובתו האישית ולטובת המדינה. "לא אמרנו לו גם לא להשתתף", צוטט חמיאני.

הפופולריות של רוחאני עלתה מאז החתימה על הסכם הגרעין בשנה שעברה, שהובילה לביטול סנקציות רבות שהוטלו על טהראן בשל תכנית הגרעין שלה. יריב פוטנציאלי אחר של נשיא הנוכחי, מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה גנרל קאסם סולימאני, הכריז כי לא ייכנס לחיים הפוליטיים.

אחמדינג'אד נבחר לראשונה לתפקיד ב-2005, וניצח בצורה שנויה במחלוקת ב-2009. הבחירות הללו הובילו למחאות הנרחבות ביותר נגד השלטונות, שדיכאו אותן ביד קשה. כמה מפגינים נהרגו ועוד מאות נעצרו. לפי החוקה האיראנית, אין אפשרות לכהן שלוש קדנציות רצופות, אולם ניתן לשוב לתפקיד אחרי הפוגה של כהונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully