וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: רוצים להתקרב לאלוהים? תעשו סקס

27.9.2016 / 7:49

מי היה מאמין שהדרך לאמונה עוברת בחדר המיטות? מחקר אמריקאי טוען כי גברים שעושים יותר סקס עשויים לחוש חיבור עוצמתי יותר לרוחניות ולדת. ככל הנראה מדובר בהשפעה של "הורמון האהבה", שמשתחרר בגופנו בזמן אורגזמה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: מחקר מצא שכדי להיות מאושרים אתם צריכים לעשות סקס רק פעם בשבוע

אלוהים אדירים: חוקרים טוענים כי סקס מעורר בגברים תחושות רוחניות ואפילו מעצים את האמונה באלוהים. על פי המחקר, שפורסם השבוע ובוצע באוניברסיטת דיוק בצפון קרולינה, ארה"ב, הגורם להתחזקות האמונה הוא ההורמון אוקסיטוצין הידוע גם כ"הורמון האהבה".

עד כה נודע כי אוקסיטוצין, שמשתחרר גם בהנקה ולידה, מחזק את הקשר בין בני אדם, אך מסתבר שהוא מחזק גם תחושות שבין אדם למקום. הנבדקים הגברים דיווחו כי חשו רוחניים יותר לאחר שנטלו את ההורמון ורגשות אלו לא השתנו לאורך השבוע שלאחר מכן.

"במחקרים קודמים נמצא כי רוחניות ומדיטציה קשורות לבריאותנו. אנחנו מעוניינים להבין כיצד משתנים ביולוגיים משפיעים על החוויות הרוחניות שלנו", אמרה פאטי ון קפלן, פסיכולוגית חברתית.

זוג במיטה. ShutterStock
"הורמון האהבה" מחזק את הקשר בין בני אדם./ShutterStock

כדי לבחון את התגובה הכימית להורמון, חלק מהנבדקים קיבלו אוקסיטוצין והשאר נטלו פלצבו. אלו שנטלו את "הורמון האהבה" נטו לומר כי לרוחניות יש מקום יותר גדול בחייהם.

נראה שאוקסיטוצין מעורר תחושות טובות כמו הכרת תודה, תקווה, השראה, אהבה ושלווה. נשים מייצרות כמות גדולה יותר של ההורמון בגופן אך האוניברסיטה טרם חקרה את ההשפעות הרוחניות שלו עליהן.

"רוחניות היא דבר מורכב שמושפע מגורמים רבים", אמרה ון קפלן. "עם זאת נראה כי אוקסיטוצין משנה את הדרך שבה אנו מסתכלים על העולם ומה שאנחנו מאמינים בו".

עוד באותו נושא

"הבעל מפעיל מרחוק, וזה רוטט במכנסיים": הישראליות שרוצות סקס אחר

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully