וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנים לניסיון ההתנקשות בחאלד משעל: 5 דברים שצריך לדעת היום

25.9.2016 / 7:00

ב-1997 ניסה המוסד לחסל את בכיר החמאס, אך כשל. ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם המועמדים לנשיאות ארה"ב, קלינטון וטראמפ. נציין שנה למותו של העיתונאי מוטי קירשנבאום ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

נתניהו ייפגש עם קלינטון וטראמפ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ניו יורק. 22 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נמנע מלהביע תמיכה באחד מהם. נתניהו באו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המועמדים לבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון הדמוקרטית ודונלד טראמפ הרפובליקני. נתניהו ייפגש עם השניים בניו יורק, שם הוא שוהה בימים אלו לרגל עצרת האו"ם. יממה לאחר הפגישה של נתניהו עם המועמדים צפוי להיערך עימות נשיאותי ראשון ביניהם בלונג איילנד. נתניהו לפי שעה נמנע מלהביע תמיכה במי מהמועמדים.

תנועת הרכבות שבה לסדרה

עבודות תשתית בתחנות רכבת בתל אביב. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
שלוש תחנות בתל אביב נסגרו. עבודות התשתית ברכבת ישראל/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תשוב לסדרה תנועת הרכבות בתחנות הרצליה ותל אביב, לאחר שבוע של השבתה לטובת עבודות תשתית. העבודות אמורות היו להסתיים מחר ואולם אלו הסתיימו מוקדם מהצפוי ועל כן הודיעו אמש ברכבת ישראל כי כבר הבוקר תחודש תנועת הרכבות. העבודות השביתו שלוש תחנות בתל אביב – האוניברסיטה, סבידור-מרכז והשלום, וכתוצאה מכך הובילו לעומסי תנועה וקשיי התניידות עבור האזרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

דיון בעניינו של המחבל בן ה-13

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה בבית המשפט המחוזי בירושלים  30 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מואשם בשני ניסיונות רצח. מנאסרה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי ירושלים דיון בעניינו של אחמד מנאסרה, המחבל שביצע פיגוע דקירה בפסגת זאב לפני שנה. מנאסרה, פלסטיני בן 14 שבעת ביצוע הפיגוע היה בן 13, מואשם בשני ניסיונות רצח. בדיונים קודמים בעניינו הוא כפר באשמה וסנגוריו טענו כי "לא הייתה לו כוונה לרצוח, אלא רק להפחיד". הדיון הנוכחי הוא שלב הטיעונים לעונש.

19 שנים לניסיון ההתנקשות בחאלד משעל

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
ניצל בזכות חומר נוגד לרעל שהותז עליו. משעל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנים ניסה המוסד להתנקש בחייו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, ניסיון שלא צלח. ההחלטה להתנקש בחייו התקבלה בעקבות פיגוע התאבדות של חמאס בירושלים שבו נהרגו 16 בני אדם ונפצעו מאות. ניסיון ההתנקשות בוצע על ידי שני סוכני מוסד שהתחזו לאזרחי קנדה בעמאן, בירת ירדן. השניים התיזו רעל לכיוונו של משעל, שאמנם נפגע ממנו אך הצליח להימלט. שני הסוכנים נעצרו. כדי לשחרר את שני הסוכנים ולמנוע מהם עונש מוות בירדן ובלחץ חוסיין מלך ירדן, ניתן חומר נוגד לרעל ובכך ניצלו חייו של משעל.

שנה למותו של מוטי קירשנבאום

מוטי קירשנבאום. בן קלמר
חתן פרס ישראל ב-1976. קירשנבאום/בן קלמר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה הלך לעולמו העיתונאי והמנחה מוטי קירשנבאום. יממה לפני מותו חגג קירשנבאום את יום הולדתו ה-76. קירשנבאום נמנה על מקימי הערוץ הראשון ובמהלך שנות ה-90 שימש מנכ"ל רשות השידור. ב-13 השנים האחרונות הנחה את תכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10 לצד עמיתו ירון לונדון. בשנת 1976 זכה להיות חתן פרס ישראל לאמנות הרדיו, הטלוויזיה והקולנוע. בשנת 2009 הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים על תרומתו לתקשורת הישראלית. בשנת 2012 קיבל פרס מפעל חיים גם מטעם האקדמיה הישראלית לטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully