וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה: 500 מיליון חשבונות של יאהו נפרצו

החברה האמריקנית אישרה כי מאות מיליונים מחשבונותיהם של משתמשיה נפרצו ב-2014, ככל הנראה "בחסות מדינה זרה". גורמי מודיעין אמריקניים סבורים שגם הפעם מדובר בפעולה רוסית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאהו נקנתה לאחרונה בכחמישה מיליארדר דולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת יאהו האמריקנית הודיעה אמש (חמישי) כי 500 מיליון חשבונות של משתמשיה נפרצו במתקפת סייבר ב-2014, שלדבריה תוכננה על ידי מדינה זרה. עוד נמסר בהודעת החברה כי הפריצה, שככל הנראה הייתה מתקפת הסייבר הגדולה ביותר בהיסטוריה, כללה גניבת מידע הכולל שמות וחשבונות מיילים, כמו גם שאלות אבטחה לא מוצפנות.

לפי ההודעה, לא נגנבו פרטים על כרטיסי אשראי. ביולי האחרון נמכרה יאהו לענקית התקשורת האמריקנית "וריזון" בסכום של 4.8 מיליארדר דולר. חודש לאחר מכן צצו פרטים ראשונים על מתקפת הסייבר, לאחר שהאקר המכונה "Peace" ניסה למכור מידע על 200 מיליון חשבונות של החברה.

שלושה גורמי מודיעין אמריקניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי נראה שהמתקפה התבצעה בחסות של מדינה מאחר שהיא דומה לאחרות שעקבותיהן הובילו לסוכנויות המודיעין של רוסיה או להאקרים שפעלו מטעמה. מיאהו נמסר כי היא פועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות והבולשת הפדרלית (FBI) מסרה כי היא מודעת לפרשה.

אמש אמרו הסנאטורים וחברי בית הנבחרים הדמוקרטים הבכירים ביותר בוועדות המודיעין של שני בתי הקונגרס כי רוסיה מסה להשפיע על הבחירות לנשיאות דרך פריצה למחשבים וקראו לנשיא ולדימיר פוטין לעצור זאת.

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully