וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי היעדרות של שנים: "האחים המוסלמים" שבו לפרלמנט בירדן

הזרוע הפוליטית של התנועה בממלכה זכתה ב-16 מושבים מתוך 130, אחרי שהחרימה את שתי מערכות הבחירות הקודמות. יתר המושבים נותרו אצל נאמני המלך עבדאללה, השומר על כוח אבסולוטי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"האחים המוסלמים" בירדן שבו לפרלמנט לאחר שזכו ב-16 מושבים בבחירות שהתקיימו ביום שלישי – כך עולה מתוצאות שפרסמה היום (חמישי) ועדת הבחירות המרכזית בממלכה. "חזית הפעולה האסלאמית" השתתפו במערכת הבחירות הנוכחית לאחר שהחרימו את השתיים הקודמות ב-2013 וב-2010 במחאה על שיטת ההצבעה ובשל טענות לזיוף קולות. רוב 130 המושבים יאוישו על ידי אנשי עסקים וגורמים שבטיים המקורבים למלך עבדאללה.

שיעור ההצבעה בבחירות היה נמוך מאוד, כשרק 1.5 מיליון בעלי זכות בחירה מתוך 4.1 מיליון השתתפו, מה שמצביע על חוסר התלהבות מצד האזרחים כלפי הפרלמנט המוגבל בסמכויותיו. חרף רפורמות שבוצעו לאחרונה, כוחו של עבדאללה עדיין בלתי-מוגבל והוא יכול למנות מפקדים בצבא, שופטים וחברים בבית העליון של הפרלמנט ללא אישור הממשלה.

בין חברי הפרלמנט גם 21 נשים, שש יותר מהמינימום המוקצה להן. תשעה נוצרים זכו אף הם במושבים, לצד שלושה לכל אחד מהמיעוטים הצ'רקסים והצ'צ'נים בממלכה ההאשמית. הבחירות התקיימו בצל זליגת המשברים בעיראק ובסוריה השכנות לשטחה של ירדן, הנושאת בנטל של מאות אלפי פליטים המתאחרים בשטחה.

עוד ידיעות מהעולם
"תביאו את עומרן": המכתב של אלכס בן השש שריגש את אובמה
רוחאני בעצרת האו"ם: צריך לתקן את הפרות ארה"ב בהסכם הגרעין

אישה מצביעה בבחריות לפרלמנט של ירדן בקלפי בעמאן, 20 בספטמבר 2016. רויטרס
אישה מצביעה בקלפי בעמאן, שלישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully