וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה משפטית באיחוד: להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור

אלאנור שרפסטון, המייעצת לבית הדין לצדק של האיחוד האירופי, קראה לבטל את הסנקציות נגד אנשי הארגון. זאת, לטענתה, מאחר שהסיבה שבגינה הוכנס הארגון לרשימה השחורה לא מספקת. בימים אלה דן בית הדין הגבוה של האיחוד בנושא

עריכ: גדי וינסטוק

אלאנור שרפסטון, פרקליטה בכירה המייעצת לבית הדין לצדק באיחוד האירופי, אמרה היום (רביעי) כי יש להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. זאת, לטענתה, מאחר שהסיבה שבגינה נכנס הארגון לרשימה השחורה אינה מספקת. היא אף ציינה כי יש להסיר את "הנמרים הטמילים" מסרי לנקה מהרשימה בשל אותה הסיבה.

האיחוד החליט ב-2001 להקפיא את נכסי הארגון ולהטיל איסור כניסה על אנשיו ל-28 מדינות הגוש. בית הדין הכללי של האיחוד, השני בחשיבותו אחרי בית הדין האירופי לצדק, פסק ב-2014 כי האיחוד התבסס בהחלטתו על מידע פומבי, ולא על ידי ממצאים של גורם מוסמך - ועל כן היא אינה תקפה. עם זאת, המועצה האירופית ערערה על ההחלטה ובימים אלה דן בית הדין האירופי לצדק בנושא.

שרפסטון, המייעצת לשופטים במוסד במסגרת תפקידה, אמרה כי "האיחוד האירופי לא יכול להסתמך על עובדות וראיות שנמצאו בעיתונות ועל מידע מהאינטרנט, במקום על רשות מוסמכת, כדי לתמוך בהחלטה". לדבריה, בית הדין הכללי צדק בהחלטתו כאשר לא מצא סיבות נוספות ומספקות להכנסת הארגונים לרשימה. היא הדגישה כי על בית הדין לצדק "לבטל את הצעדים נגד חמאס והמורדים.

מצעד של גדודי עז א-דין אל קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח, רצועת עזה. רויטרס
יוצא מהרשימה השחורה? פעילי חמאס בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully