וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת לבנונית דיווחה כי המורדים בסוריה ישיבו את גופת אלי כהן - וחזרה בה

21.9.2016 / 20:35

ערוץ לבנוני הודיע כי האופוזיציה במדינה השסועה תשיב את גופת המרגל, שהוצא להורג ב-1965. עם זאת, זמן מה לאחר מכן הוסר הדיווח מאתר הרשת. אלמנתו נדיה לוואלה! NEWS: "אם יחזירו את עצמותיו של אלי לקבורה בישראל - זה יהיה נס"

צלמים זמניים מורשים

רשת LBC הלבנונית דיווחה היום (רביעי) כי המורדים בסוריה ימסרו את גופתו של המרגל אלי כהן לישראל. עם זאת, כעבור זמן מה הורידה הרשת את הדיווח מאתרה, והדבר אף לא הוזכר בכתבה ששודרה על אודות תיעוד הוצאתו להורג של כהן שהודלף מהארכיון בסוריה. כהן נתפס בינואר 1965 בעקבות פיענוח של האותות ששידר בקשר למפעיליו בישראל. כחמישה חודשים לאחר מכן הוא הוצא להורג בנוכחות בכירים סורים, עיתונאים, צלמים וקהל גדול.

אלמנתו של כהן, נדיה, התייחסה לפרסומים לפני ששונה הדיווח, ואמרה לוואלה! NEWS: "אני ממש מבולבלת מההודעה על כך שהאופוזיציה הסורית פועלת להחזיר את עצמותיו של אלי לארץ ישראל. אף גורם מהמוסד, ראש המוסד או נציג הממשלה עדיין לא יצרו איתי קשר לעדכן אותי באמינות של המידע".

"אני מבולבלת מאוד ואני המומה, ואין לי עם מי לחלוק את התחושות על הפרסומים", הוסיפה כהן. "זה לא נראה לי אמין, כאילו שרוצים לשחק ברגשות שלנו ולהמשיך לענות אותנו. אם יחזירו את עצמותיו של אלי לקבורה בישראל - זה יהיה נס. מתפללת שאקבל סימן שיש אמת בדברים"

אלי כהן. לשכת העיתונות הממשלתית
אלי כהן/לשכת העיתונות הממשלתית

אתמול פורסם תיעוד היסטורי של הוצאתו להורג של כהן. הסרטון סיפק הצצה למותו של המרגל המפורסם, ולאווירה בכיכר מרג'ה ההומה בדמשק שבה נתלה.

בסרטון, מ-18 במאי 1965, נראה הקהל הרב שמכתר את הכיכר כדי לצפות בהוצאה להורג, וכן תלייתו של כהן. לאחר שנתלה, הועברה גופתו לארון קבורה מעץ, והועלתה למשאית צבאית. בסיום הסרטון נראית המשאית עוזבת את הכיכר, מלווה בשיירת משאיות דומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיעוד נדיר של אלי כהן בדמשק לאחר הוצאתו להורג. מערכת וואלה! NEWS
כהן אחרי הוצאתו להורג בסוריה/מערכת וואלה! NEWS

לאחר פרסום סיפרה נדיה כהן כי בשנים האחרונות פורסמו קטעים מהתיעוד, אולם חלקים ממנו חדשים. "ראינו כבר חלק מהסרטון המדובר ב'אל-ערבייה' לפני כמה שנים - איך מורידים את הגופה של אלי מהחבל ושמים אותה בתוך ארון", אמרה כהן.

היא ציינה כי הצפייה בקטעים אלה מכאיבה לה. "אז זו הייתה טראומה בשבילנו, לראות את התמונות ואת המראות המזעזעים והקשים. ראיתי את הסרטון הזה שוב לא מזמן, אצל גיסי, ושוב הרגשתי כאב לב וגעגוע עמוק", תיארה.

אלי כהן נשלח לדמשק בראשית שנת 1962, בזהות בדויה של בן סוריה השב למולדתו לאחר שנים ארוכות בניכר, ושכר דירה בסמוך למטכ"ל הסורי. הוא התחזה לאיש עסקים, והתיידד עם אנשי צבא ועם אישים בכירים מהצמרת הסורית, שאיתם טייל ברחבי המדינה. באמצעות קשרים אלה אסף כהן מידע רב, אך לבסוף נתפס ונתלה.

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully